فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«ادغام» اسم رمز انحلال جهاد سازندگی/ با ادغام وزارت جهاد سازندگی کار انقلابی و جهادی هم محو شد

سردار حزنی گفت: برادرانمان در وزارت جهاد کشاورزی نتوانستند کاری که جهاد سازندگی انجام می‌داد را ادامه دهند و به محض ادغام، مدیران شایسته را یکی پس دیگری بازنشسته کردند.
کد خبر: ۶۷۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱ - 16June 2024

سردار سرتیپ پاسدار «سید ضیاءالدین حزنی» فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج به مناسبت بیست و هفتم خرداد سالروز تاسیس «جهاد سازندگی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی اظهار داشت: چنانچه‌ رهنمودهای معظم‌له مورد توجه قرار می‌گرفت ما امروز با پدیده حاشیه‌نشینی شهر‌ها مواجه نبودیم، به واقع نگرانی‌ای که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۹ درباره ادغام وزارتخانه‌های جهاد سازندگی و کشاورزی داشتند، به‌جا و درست بود چرا که این اتفاق زندگی روستایی را مختل کرد و به حاشیه‌نشینی شهرهای بزرگ دامن زد.

با ادغام وزارت جهاد سازندگی کار انقلابی و جهادی هم محو شد/ ریشه حل همه مشکلات داخل کشور است

** با ادغام وزارت جهاد سازندگی کار انقلابی و جهادی هم محو شد

سردار حزنی ادامه داد: برادرانمان در وزارت جهاد کشاورزی نتوانستند کاری که جهاد سازندگی انجام می‌داد را ادامه دهند و به محض ادغام این وزارتخانه مدیران شایسته وزارت جهاد سازندگی را یکی پس دیگری بازنشسته کردند که با این اتفاق تلخ کار جهادی، دقت، سرعت، احساس مسئولیت و بسیاری از خصیصه‌های یک فرد انقلابی و جهادی از فعالیت‌های جهاد کشاورزی محو شد و در نهایت همان وضعیتی پیش آمد که رهبری از آن نگرانی داشتند.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج اذعان کرد: در نهایت ما هم در دسته کشور‌های محدودی که حاشیه‌نشین دارند، قرار گرفتیم که هیچ جای دنیا مورد پسند نیست و نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

** ضرورت احیای جهاد سازندگی برای احیای حیات روستایی

وی در پاسخ به این سوال که چرا دولتِ وقت این وزارتخانه‌ها را با یکدیگر ادغام کرد، تصریح کرد: این ادغام هیچ ضرورتی نداشت و همه مدیران وقت وزارت جهاد سازندگی نسبت به آن موضع مخالفت داشتند، اما ما اشتباه کردیم که پر قدرت‌تر مقابل آن جریان ایستادگی نکردیم، به طور کلی برای انجام کار در مناطق روستایی و کم‌برخوردار هزاران دلیل و بهانه تراشیده می‌شود که جهاد سازندگی برای مرتفع ساختن بهانه‌ها تشکیل شده بود، هم اکنون نیز وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند مسیر سازندگی را ادامه دهد اگر با همان دلسوزی و فعالیت‌های میدانی عمل کند.

سردار حزنی بیان کرد: ما باید تصمیمات درستی در ساختارسازی‌ها اتخاذ کنیم، یعنی تصمیمی اتخاذ کنیم که برای اقشار کم‌برخوردار جامعه مفید باشد، ما باید در برنامه‌ریزی‌های کشور تجدیدنظر داشته باشیم. اگر ما مردمان کرد، لر، بلوچ، عرب و ... را مورد توجه قرار ندهیم دشمن آنها را از ما می‌گیرد.

** دولت وقت به نام ادغام، موجب انحلال جهاد سازندگی شد

رئیس قرارگاه جهاد سازندگی بسیج و سپاه با بیان اینکه دولت‌ها به دلیل نداشتن ارتباط مردمی اراده جدی برای ادامه مسیر جهاد سازندگی نداشتند، گفت: ما وقتی که جاده‌های صعب‌العبور و وضعیت ارتباطی ضعیف روستا‌ها را می‌بینیم تصور می‌کنیم که این دولت‌ها خیانت کرده‌اند. اگر جایگزین شایسته‌ای برای جهاد سازندگی در نظر گرفته می‌شد، ایرادی نداشت و حتی ما از دولت وقت نیز تشکر می‌کردیم، در واقع دولت وقت به نام ادغام جلو آمد اما عملش به انحلال جهاد سازندگی ختم شد.

این مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما وظیفه داریم از مردم محروم دستگیری کنیم، در چنین شرایطی است که خداوند متعال از ما دستگیری خواهد کرد، برخی از مناطق کشور صعب‌العبور و کم‌برخوردار است که شدیدا نیازمند کمک‌رسانی و توجه ویژه دستگاه‌هاست.

سردار حزنی در خصوص تاسیس شورای عالی جهاد سازندگی که در سال ۱۴۰۰ توسط شهید جمهور تشکیل شد، گفت: خداوند شهید رئیسی را رحمت کند که پایه‌گذاری‌های ساختار جدیدی را برای رفاه مردم عزیز مناطق محروم رقم زد، اما این شورا منحصر به دولت است و افراد جهادی دخیل در محرومیت‌زدایی مثل ما که در بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول این امر هستیم در آن شورا حضور نداریم، خوب است امثال ما به عنوان قرارگاه سازندگی سپاه و بسیج که حجم اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در روستا‌ها داریم در این شورا عضو می‌شدیم.

** تبدیل اقتصاد ناکارآمد به کارآمد از ضروریات امروز جامعه است

وی افزود: ما باید کار را برای رضای خدا انجام دهیم، دیگر مهم نیست چه کسی از کار ما خشنود یا ناراضی خواهد شد، اگر خداوند از ما راضی باشد در دل همه مردم قرار خواهیم گرفت، یکی از ضروریات امروز جامعه ما این است که اقتصاد ناکارآمد را به کارآمد تبدیل کنیم.

رئیس قرارگاه جهاد سازندگی بسیج و سپاه، فائق آمدن بر چالش‌هایی چون طلاق، اعتیاد، بیکاری و رکود اقتصادی را از ضروریات امروز جامعه دانست و گفت: معتقدم ریشه حل تمام این مشکلات در داخل کشور است و با فعالیت‌های جهادی و نگاه دلسوزانه قابل حل است.

این مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم می‌فرمایند؛ ایران رتبه اول استفاده نکردن از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی جهان را دارد، از سوی دیگر آمار‌های جهانی بیانگر این موضوع است که ۷ درصد از کل ثروت جهان به ایران تعلق دارد. همه این شرایط در حالی است که ایران یک درصد از جمعیت و جغرافیای جهان را دارد. ما به راحتی می‌توانیم بر ناعدالتی اجتماعی غلبه کنیم و سطح رفاه مردم خود را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار