فرمانده نیروی هوایی ارتش:

توسعه و انتقال فناوری موجب رشد و تحول در نیروی هوایی شده است

امیر سرتیپ «واحدی»گفت: ارتباط خوب و دو طرفه بین دانشگاه شهید ستاری و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع به تحقق برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده نیروی هوایی خواهد انجامید.
کد خبر: ۶۷۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹ - 16June 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه هوایی شهید ستاری اظهار داشت: امروز مهمترین دغدغه آموزش و پژوهش ما در نیروی هوایی، ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی نیروی انسانی متخصص و متعهد و دانایی محور است.

توسعه و انتقال فناوری موجب رشد و تحول در نیروی هوایی شده است

وی افزود: به کارگیری گسترده فناوری به‌روز و جدید در فرایند آموزش و پژوهش، همزمان با تحول در رویکرد‌های آموزشی در نهاجا، زمینه شکل گیری آموزش‌های هوشمند ‏را فراهم آورده که پیش نیاز ورود به علوم دانش بنیان است.

امیر واحدی تاکید کرد: برای نیل به این هدف، نیاز به همتی مضاعف می‌رود که از جمله عوامل اصلی آن می‌توان به تغییر نگرش در شیوه آموزش ‏و پژوهش و رفتن به سوی علوم و فنون جدید در این زمینه دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه تأکید کرد: ثبت و مستند سازی آموخته‌های بازنشستگان و پیشکسوتان، موجب انتقال دانش، تخصص و توانمندی‌های این افراد به دانشجویان می‌شود.

وی افزود: بهره‌مندی از تجارب ارزشمند پیشکسوتان بخصوص در انتقال تجربه دفاع مقدس و در عرصه‌ها و تخصص‌های گوناگون، بی شک موجب ارتقای دانش تخصصی و فرهنگی کارکنان جوان و کسب دستاورد‌های گرانقدر برای بهره‌مندی در مواقع مورد نیاز خواهد شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه به ارتباط بین دانشگاه و صنعت پرداختند و در این زمینه توضیح داد: ارتباط خوب و دو طرفه بین دانشگاه شهید ستاری و شرکت‌های دانش بنیان و صنایع به تحقق برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده نیروی هوایی خواهد انجامید.

سرتیپ واحدی خاطرنشان کرد: دانشگاه هوایی شهید ستاری و مراکز علمی نیروی هوایی باید به توسعه برنامه‌های انتقال فناوری روی آورند که نتیجه آن، توسعه مراکز رشد فناوری و ارتباط نزدیک با پارک‌های فناوری می‌شود و در این زمینه دانشگاه هوایی شهیدستاری می‌تواند نقش فعال‌تری ایفا کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها