هراس تل‌آویو از قدرت نظامی حزب‌الله در میدان نبرد

تبادل آتش بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، قدرت نظامی این گروه مقاومت اسلامی لبنانی را بیشتر مورد توجه کارشناسان و صاحب نظران نظامی و سیاسی منطقه و جهان قرار داده است.
کد خبر: ۶۷۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 17June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» بود که رژیم صهیونیستی حمله وحشیانه و غیرانسانی را به نوار غزه آغاز کرد و یکی از وحشتناک‌ترین صحنه‌های بشردوستانه در قرن بیست و یکم را رقم زد. کشتاری که تا امروز بیش از ۳۷ هزار شهید و بیش از ۸۵ هزار نفر دیگر مجروح شدند.

هراس تل‌آویو از قدرت نظامی حزب‌الله در میدان نبرد

اما با افزایش فشار بر غیرنظامیان بی‌گناه غزه و همچنین کشتار و نسل‌کشی مردان، زنان و کودکان این باریکه، دیگر گروه‌های مقاومت مانند حزب‌الله لبنان با شلیک پهپاد و موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی سعی در کاهش فشار از نوار غزه داشتند. بر همین اساس نیز آنها موفق شدند و توانستند نیمی از نیرو‌های اسرائیلی را در مرز شمالی «اسرائیل» نگه دارند.

البته این تمام ماجرا نبود و طراحی و اجرای عملیات‌های پیچیده و ترکیبی توسط حزب‌الله لبنان نیز نشانه قدرت نظامی این گروه مقاومت است. برای توضیح قدرت این گروه مقاومت اسلامی لبنانی می‌توان به عملیات‌هایی اشاره کرد که در آن موشک‌های کوتاه برد و میان برد و پهپاد‌های شناسایی و انتحاری حزب‌الله از «گنبد آهنین» عبور می‌کنند و به پرتابگر این سامانه نیز برخورد می‌کنند.

از طرف دیگر، اقدام دیگر حزب‌الله لبنان سرنگونی پهپاد‌های جاسوسی ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع بود. موفقیت‌های این گروه مقاومت اسلامی لبنانی در حالی بود که پهپاد‌های رژیم صهیونیستی رادارگریز بودند. این موفقیت و دستاوردی بود که ضربات سنگینی به تصور نادرست و حساب نشده «اسرائیل» در مورد میزان و توان قدرت حزب‌الله وارد کرد.

موضوع دیگری که ضربه‌ای سخت و دردناک بر پیکره ارتش اشغالگر و کودک‌کش رژیم صهیونیستی وارد کرد عملیات دیگر حزب‌الله لبنان بود که در آن سیستم جاسوسی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت تا از جاسوسی آنها از حزب‌الله جلوگیری کند. موضوعی که ضمن اینکه موجب شوک و بهت این رژیم وحشی شد، آنها را هم به شدت هراسان و سرگردان کرده است.

حال اینکه دامنه‌ عملیات‌های موفقیت و تاثیرگذار حزب‌الله لبنان علیه ارتش «اسرائیل» اکنون در حالی قابل مشاهده است که پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در اثر آتش موشک‌های حزب‌الله می‌سوزد و نیرو‌های مسلح آنها هدف توپخانه این گروه مقاومت اسلامی لبنانی قرار می‌گیرند.

نکته بسیار مهم و قابل توجه در این میان این است که با مشاهده میدان نبرد میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی به خوبی و روشنی متوجه می‌شویم که قدرت جعلی رژیم «اسرائیل» که مورد حمایت آمریکا و سایر کشور‌های اروپایی است، قدرت بازدارندگی خود را در مقابل حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه از دست داده است.

از طرف دیگر، تمامی این شرایط و وضعیت فعلی منطقه و نزاع روبه افزایش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در حالی است که این رژیم اشغالگر و نامشروع با انواع اقسام بحران‌های داخلی و خارجی روبرو است. بحران‌هایی که بیش از پیش نقاط ضعف و ناتوانی‌های تل‌آویو را برای همگان به خصوص گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه روشن کرده است.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی به خصوص بعد از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» از ناتوانی خود در بقا و دوام در برابر قدرت روبه افزایش حزب‌الله و تجربه آنها در چارچوب جنگ‌های چریکی آگاه است. بر همین اساس هم اگر رژیم صهیونیستی بر خط دیوانگی قدم بگذارد و به جنوب لبنان حمله کند، می‌تواند قبل از روز قیامت با جهنم روبرو شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها