امام جمعه قزوین:

شبیه ترین شخص به شهید رئیسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم

آیت الله «عابدینی» گفت: ما باید در جست‌وجوی رئیس جمهوری باشیم که شبیه ترین ها به آیت الله شهید رئیسی باشد، ببینیم اخلاق، منش، دلسوزی، ساده زیستی و تدین چه کسی شبیه ترین به سید ابراهیم رئیسی است تا جای خالی این شهید خدمتگزار را تا حدودی جبران کنیم.
کد خبر: ۶۷۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ - 17June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تقوای الهی به معنای تسلیم بودن در پیشگاه خداست، خدای متعال در آیه 102 سوره آل عمران می فرماید (ای کسانی که ایمان آورده اید! آنچنان که حق تقوا و پرهیزکاری است از خدا بپرهیزید و از دنیا نروید مگر اینکه مسلمان باشید، باید گوهر ایمان را تا پایان عمر حفظ کنید).

وی ادامه داد: تقوا انسان را به مقام تسلیم می رساند، تسلیم یعنی به هوای نفس خویش «نه» بگوییم، همچنین تابع هوای نفس دیگران هم نباشیم، ما باید فقط مطیع خدا و تسلیم در برابر پروردگار باشیم، همان گونه که حضرت ابراهیم (ع) بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدا بعد از دورانی و در ایام کهولت سن، با لطف و عنایت به حضرت ابراهیم خلیل  طفلی عنایت کرد، وقتی این طفل به جایی رسید که در خدمت پدر بود، کار و کوشش می کرد و عصای دست پدر شده بود، ابراهیم (ع) در خواب دید که باید فرزندش را قربانی کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) خواب خویش را با فرزندش اسماعیل (ع) در میان گذاشت و فرمود فرزندم من مکرر در خواب می بینم که دارم تو را قربانی می کنم، نظر تو چیست؟

وی خاطرنشان کرد: اگر اسماعیل (ع) به پدر می گفت من آمادگی این کار را ندارم، ابراهیم (ع) دیگر تکلیفی نداشت و در پیشگاه خدا می گفت این تکلیف برای دو نفر بود، من آماده انجام تکلیف بودم اما فرزندم آماده نبود، در این صورت تکلیف از حضرت برداشته می شد، اما اسماعیل (ع) طوری تربیت شده بود که تقوا و تسلیم را فهمیده بود و به پدر عرض کرد پدرجان مأموریت خویش را به انجام برسان، خواهی دید که من هم صبوری کرده و پای کار تو هستم و کمک می کنم تا بتوانی این مأموریت را به سرانجام برسانی.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: وقتی این پدر و پسر به مقام تسلیم رسیدند و دیگر هیچ چیزی جز خدا مدنظرشان نبود، این مقام بالایی بود، اگر کسی به مقام تسلیم برسد نه خواسته دلش و نه خواسته های دیگران برای او جای رضای خدا را نخواهد گرفت.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: زمانی که حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) تسلیم را با همه زیبایی به نمایش گذاشتند، ابراهیم صورت فرزندش را روی خاک گذاشت تا او را قربانی کند، خدا می فرماید با شتاب و عجله ندا کردیم ای ابراهیم (ع) دست نگه دار، خواب تو تعبیر شد.

وی یادآور شد: ابراهیم (ع) آن عُلقه، محبت، دوستی و وابستگی که نسبت به فرزندش داشت را قربانی کرد و در دلش این قربانی صورت گرفت، خدا به آن حضرت فرمود خواب تو تعبیر شد و تو قربانی کردی و از فرزندت به خاطر رضای خدا گذشتی، تو از محسنین هستی، نیکو مداری، زیرا عقاید، افکارت و کلماتت نیکوست، هر کاری که می کنی زیباست، ما هم این گونه به اهل نیکی و خوبی پاسخ می دهیم، البته ما جای فرزند تو قربانی بزرگی را در نظر گرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: توجیه، تعبیر و تفسیر این جمله این است که این قربانی بزرگ، امام حسین (ع) بود، یعنی اگر ابراهیم (ع) چند بار خواب دید و سپس پای کار آمد، رسول خدا (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) بدون اینکه خوابی ببینند از ابتدا آماده این قربانی بودند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: امیدواریم همه ما به این توان، توفیق، تقوا و تسلیم در حدی برسیم که هر کجا هستیم فرمانبر خدای متعال باشیم و قیامت را در نظر بگیریم و آخرت ایمانی خود را ببینیم.

وی بیان کرد: از عید قربان سال گذشته تا امروز حوادث بسیاری اتفاق افتاده که برخی از آن ها را یادآوری خواهیم کرد، یکی از مهم ترین این حوادث حماسه بزرگ طوفان الاقصی بود که جهان را تحت تأثیر قرار داد و صهیونیست ها را مانند زلزله بسیار شدیدی متزلزل و به نابودی نزدیک کرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: موضوع حائز اهمیت دیگر عملیات وعده صادق بود که صهیونیست ها برای نخستین بار علناً و عملاً مورد اصابت موشک های فراوان قرار گرفتند، آسیب جدی دیدند و ضعف، ناتوانی و افول آن ها برای مردم دنیا آشکار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: مسئله مهم دیگر سیطره انصارالله و اهل مقاومت یمن بر دریای سرخ است، یعنی این ها آمریکا، انگلیس، اسرائیل و همه کسانی که می خواستند به صهیونیست ها کمک کنند را تحت سیطره گرفته و مدیریت کردند، دستشان را بستند و در دریای سرخ تحقیرشان کردند و این حماسه آفرینی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین از یمن سرزمین های اشغالی فراوان مورد اصابت موشک هایی با برد 2 هزار کیلومتر قرار می گیرد و این عزیزان متحد با عراق و جبهه های مقاومت، صهیونیست ها را مورد اصابت موشک قرار می دهند.

آیت الله عابدینی یادآور شد: مسئله مهم دیگری که شاهد آن هستیم، قیام جهانی علیه نسل کشی صهیونیست ها است، این قیام در همه جای عالم اعم از دانشگاه های امریکا و صدها دانشگاه در دنیا اتفاق افتاده که همه فریاد انزجار علیه کودک کشی و نسل کشی صهیونیست ها بلند کرده اند، دانشگاه ها، اقشار مختلف مردم و اخیراً نوجوانان دبیرستانی در غرب هم در این راستا به میدان آمده اند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: حادثه مهم دیگری که اتفاق افتاد، نامه رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای جوانان آمریکا، اروپا و غرب بود که آن ها را تشویق کرده و فرمودند شما در سمت درست تاریخ ایستاده اند و به آن ها خداقوت گفتند، آن ها هم فهمیدند که در این عالم رهبر و امام دارند و کسی را دارند که باید با آهنگ کلام او در مقابل دشمنان منسجم باشند، یعنی اکنون ما می توانیم روی آن ها به عنوان فرزندان مقاومت اسلامی حساب باز کنیم.

وی عنوان کرد: ایستادگی، مقاومت و گذشتن از منافع دنیایی این جوانان عزیز مثال زدنی است، برخی از این دانشجویان حتی از دانشگاه اخراج می شوند و به برخی ها دیگر اجازه ادامه تحصیل نمی دهند، برخی نیز زندانی می شوند، این جوانان همه این ها را برای رضای خدا و پاسخ دادن به فطرت الهی خود پذیرفتند، رضای خدا را نامه رهبر حکیم انقلاب به آن ها آموخت و کم کم معارف قرآنی و دینی را هم یاد می گیرند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حادثه مهم و البته تأثرانگیز دیگری که در سال گذشته داشتیم، شهادت رئیس جمهور متدین، قرآنی، خادم الرضا، خادم ملت، خادم دین و قرآن، خادم مستضعفان و محرومان، رئیس جمهور خستگی ناپذیر، آیت الله شهید رئیسی بود.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: همچنین شهادت دکتر حسین امیرعبداللهیان را نیز شاهد بودیم که یک حاج قاسم سلیمانی در عرصه های سیاسی، دیپلماسی و روابط بین الملل بود، همچنین شاهد شهادت امام جمعه معزز و مکرم تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و شهادت استاندار محترم آذربایجان شرقی و همراهان عزیز و گرانقدر ایشان بودیم.

وی تاکید کرد: در قنوت نماز عید قربان می خوانیم خدایا آن چیزی که به بهترین بندگانت دادی به ما هم عنایت کن، یکی از این بهترین ها مقام شهادت است، خوب است در این قبیل محافل ملتمسانه به خدا بگوییم که خدایا مرگ ما را به شهادت ختم کن و زیبایی شهادت را روزی دل های ما قرار بده.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که اتفاق افتاد، حماسه بسیار بزرگ مردمی بود، مردم مؤمن، قدرشناس و سیاست‌دان، علیرغم همه تبلیغات مسموم و باطل دشمنان، از منافقین داخلی تا صهیونیست ها و مستکبران آمریکایی، قیام کردند و چند روز برای تشییع شهدای خدمت در تبریز، تهران، مشهد و شهرهای دیگر حماسه آفرینی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: خدای متعال در آیه 3 سوره مائده می فرماید (امروز کافران از اینکه به دین شما دستبرد بزنند و اختلالی رسانند، طمع بریدند، پس شما از آن ها بیمناک نگشته و از من بترسید)، این طمع بریدن دشمنان از ملت ما در روز تشییع شهدای خدمت اتفاق افتاد، دشمنان در این روز از دین ما و از اینکه بتوانند به ما آسیبی برسانند ناامید شدند.

وی اظهار کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، همان طور که در تشییع شهدای خدمت به میدان آمدیم و نشان دادیم قدر خادمان ملت را می شناسیم و فرق آن ها را با کسانی که خدمت نکرده و حتی گاهی خیانت هم می کنند، می دانیم، شناختن این فرق را باید در تشخیص رئیس جمهور شایسته از خودمان نشان بدهیم.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: ما باید در جست‌وجوی رئیس جمهوری باشیم که شبیه ترین ها به آیت الله شهید رئیسی باشد، ببینیم اخلاق، منش، دلسوزی، ساده زیستی و تدین چه کسی شبیه ترین به سید ابراهیم رئیسی است تا جای خالی این شهید خدمتگزار را تا حدودی جبران کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در رابطه با ماجرای هواپیمای اوکراینی، دشمنان و منافقین چقدر علیه نظام ما سوءاستفاده کردند، همان طور که مطلع شدیم طی روزهای گذشته دیوان عالی انتاریوی کانادا، شرکت هواپیمایی اوکراین را محکوم کرد که چرا وقتی ایران در التهاب بوده، اجازه پرواز به هواپیمای خود داده اند و آن ها را ملزم کرد دیه جانباختگان این حادثه را بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: آزادی برادر عزیز، متدین و مقاوم، جناب آقای حمید نوری را نیز در روزهای گذشته داشتیم، در سوئد ایشان را محکوم کرده بودند و می گفتند اصلاً امکان ندارد که او آزاد شود و به او حکم حبس ابد داده بودند، اما وزارت امور خارجه قدرتمند، فعالیت های شهید امیرعبداللهیان، فعالیت های قوه قضائیه و فعالیت های همه دست اندرکاران زمینه این را فراهم کرد که اقتدار نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شود و این عزیز به کشور بازگردد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: منافقین هم اکنون در خارج از کشور از این اتفاق عصبی هستند و دشمنان اسلام از فرط عصبانیت به جان یکدیگر افتاده اند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: روز گذشته در همه جای کشور و همچنین در استان قزوین نوای دعای روح بخش عرفه بلند بود، این محافل نورانی باعث نزول برکات الهی می شود، ان شاءالله همیشه حامی مساجد، نمازهای جماعت و نماز جمعه باشیم و خودمان را برای فهم حقایق قرآنی آماده کنیم و از عمرمان برای آبادانی آخرتمان نهایت بهره مندی را ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار