توسط مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی تشریح شد؛

برنامه‌های دهه ولایت ویژه زائران غیرایرانی در حرم رضوی

حجت‌الاسلام ذوالفقاری از برگزاری برنامه‌های متنوعی ویژه زائران عرب زبان، اردو زبان و آذری‌زبان همزمان با دهه ولایت در بارگاه منور رضوی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷ - 18June 2024

برنامه‌های دهه ولایت ویژه زائران غیرایرانی در حرم رضویبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمد ذوالفقاری» مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی اظهار داشت: امسال نیز بارگاه منور و ملکوتی خورشید هشتم در ماه ذی‌الحجه پذیرای عاشقانی است که با حضور در محضر یکی از اولاد پاک علی‌ابن ابی‌طالب (ع) رنگ و بوی خدایی شدنشان را صد چندان می‌کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، همچون سالیان گذشته کمر همت به خدمت زائران ولی نعمتش می‌بندد و با برگزاری برنامه‌های متنوع می‌کوشند تا در بزرگداشت اعیاد الهی سهیم شوند.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی ادامه داد: مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه مبارک ولایت، عید سعید قربان، ولادت با سعادت امام هادی (ع)، عید سعید غدیر خم «عید ولایت» ویژه برنامه‌های متنوعی را متناسب با زائران غیرایرانی به تفکیک مناطق جغرافیایی و زبان، شامل شبه قاره، غرب آسیا، آسیای مرکزی، شبه قاره و اروپا در رده‌های سنی مختلف کودک تا بزرگسال در دو گروه آقایان و بانوان برگزار می‌کند.

اجرای برنامه‌های دهه ولایت با رویکرد نشر آموزه‌های رضوی

حجت‌الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: این برنامه‌ها با رویکرد نشر آموزه‌های دینی و معرفتی و تأکید بر معارف رضوی در قالب‌های مختلفی نظیر دعای عرفه، سخنرانی، شب شعر، نمایشگاه خطاطی و نقاشی، مسابقه حفظ خطبه غدیر، نشست تخصصی، گردآوری و انتشار موشن‌گرافی، انتشار کلیپ، تولید و انتشار محتوای صوتی و تولید نماهنگ و مستند و ... برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۹ ویژه‌برنامه علاوه بر خدمات روزانه‌ای که به کاروان‌ها و گروه‌های زیارتی ارائه می‌شود پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی افزود: ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت به تفکیک بخش‌های مختلف مدیریت زائران غیرایرانی اعم از بخش‌های غرب آسیا (عرب زبانان)، شبه قاره (اردو زبانان)، آسیای میانه (آذری زبانان) و اروپا و آسیای میانه (انگلیسی زبانان) می‌شود.

ویژه‌برنامه جشن برای زائران عرب زبان

حجت‌الاسلام ذوالفقاری بیان داشت: برگزاری جشن دهه ولایت از ۲۸ خرداد تا پنجم تیر بعد از نماز مغرب و عشا با حضور سخنران و مداح معروف جهان عرب در صحن غدیر، برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر ویژه بانوان عرب زبان در روز ۳۰ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ در رواق دارالرحمه و برپایی نمایشگاه خطاطی و نقاشی ویژه نوجوانان غیرایرانی از ۱۴ کشور جهان در دوم و سوم تیر واقع در نگارخانه صحن غدیر از برنامه‌هایی است که ویژه عرب زبانان تدارک دیده شده است.

محفل جشن و شادی ویژه زائران اردو زبان‌

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، همچنین به برنامه‌های ویژه زائران اردو زبان اشاره کرد و بیان داشت: سلسله جشن‌های دهه ولایت با عنوان «در پرتوی ولایت» از ۲۷ خرداد تا پنجم تیر بعد از نماز مغرب و عشا در رواق غدیر و جشن ویژه نوجوانان دختر جهان اسلام با عنوان «من علوی هستم» در ۳۰ خرداد ساعت ۹ صبح از جمله این برنامه‌ها است.

وی در ادامه، برگزاری نشست تخصصی با حضور فرهیختگان اردوزبان در چهارم تیر ساعت ۱۰ صبح در سالن جلسات واقع در باب‌الهادی همراه با سخنرانی و طرح پرسش و پاسخ، برگزاری ویژه‌برنامه محفل ادبی در قالب مداحی، شعرخوانی و قصیده‌خوانی در چهارم تیر بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق غدیر حرم مطهر رضوی را از دیگر برنامه‌های ویژه اردو زبانان در این ایام ذکر کرد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری، گفت: برگزاری جشن ویژه بانوان با عنوان «بانوی علوی» در سوم ساعت ۱۶ در رواق غدیر حرم مطهر رضوی که شامل مدیحه‌سرایی، همخوانی و اجرای سرود به زبان اردو، سخنرانی، مسابقه، پرده‌خوانی و توزیع تبرکی و فرهنگی می‌شود نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این گروه از زائران است.

محفلی سرتاسر سرور برای زائران آذری‌زبان

مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی بیان داشت: پخش زنده برنامه‌های معارفی به زبان آذری از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی از ۲۸ خرداد تا پنجم تیر هرشب ساعت ۱۹ تا ۲۰ در استودیوی تصویربرداری صحن آزادی و برگزاری سلسله جلسات تبیین جایگاه امامت و ولایت برای زائران آذری و ترک‌زبان غیرایرانی از ۲۸ خرداد تا پنجم تیر هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در رواق دارالرحمه از برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه زائران آذری‌زبان عنوان کرد.

تدارک ویژه برای زائران انگلیسی زبان

حجت‌الاسلام ذوالفقاری، در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای زائران انگلیسی‌زبان تدارک دیده شده است، گفت: جلسات سخنرانی به زبان انگلیسی ویژه‌برنامه عید غدیر در صفحات پورتال فضای مجازی سوم تیر ساعت ۱۸ توسط حجت‌الاسلام احمدی برگزار می‌شود. 
وی تصریح کرد: نشست تخصصی به مناسبت عید غدیر پنجم تیر از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در محل اتاق فاطمیون واقع در باب‌الهادی از دیگر برنامه‌های مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، ویژه زائران انگلیسی زبان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار