وصیت شهید «حسن هزارپیشه»:

مراقب فتنه دشمنان در تفرقه‌اندازی باشید

شهید «حسن هزارپیشه» ۲۶ خرداد ۱۳۴۳ در شهرستان تهران به دنیا آمد. سرانجام ۲۸ آبان ۱۳۶۲ در مریوان توسط نیرو‌های عراقی به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵ - 18June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «حسن هزارپیشه» ۲۶ خرداد ۱۳۴۳ در شهرستان تهران به دنیا آمد و تا اول راهنمایی تحصیل کرد. پدرش محمد مغازه لوازم الکتریکی داشت و مادرش سکینه می‌نامیدند.

وی با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار وظیفه با سمت تک تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه شد. سرانجام ۲۸ آبان ۱۳۶۲ در مریوان توسط نیرو‌های عراقی به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جای ماند تا ۲۸ مهرماه ۱۳۷۲ پس از تفحص در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

برادران استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها براى تسکین دردهاى روحى است؛ و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند؛ که اگر چنین کردند روز بدبختى مسلمانان و روز جشن ابرقدرت‌ها و دشمنان اسلام است.

با حضور و همبستگى مستمرتان همپاى دیگر برادران رزمنده ادامه دهنده راه شهدا باشید و در امام بیشتر دقیق شوید و سعى کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید.

سلام مرا به رهبر عزیزم برسانید و بگویید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را حفظ کردم. اى خداى بزرگوار و رحیم تو دهنده صبرى اگر شهادت را بر من مى‌پسندى صبرى از کوه‌ها محکم‌تر بر پدر و مادرم عطا کن. اى خدایى که اشک‌ها را تو از چشم‌ها سرازیر مى‌کنى لبخند‌ها را تو بر لب‌ها جارى مى‌سازى.

آنگونه کن که هرگاه مادرم در شهادتم مى‌گرید یاد حسین (ع) بر دلش افتد و بر داغ‌هاى حسین (ع) بگرید هرگاه بر جوان از دست رفته‌اش مى‌گرید یاد على اکبر و قاسم و ابوالفضل (ع) بر دلش آید و بر آنان بگرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار