معرفی کتاب «درآمدی بر شناخت و چگونگی غلبه فئۀ قلیل بر فئۀ کثیر»

کتاب «درآمدی بر شناخت و چگونگی غلبه فئۀ قلیل بر فئۀ کثیر» تالیف سرلشکر پاسدار حسین سلامی کتابی در مورد دفاع مقدس، ملت ایران و نظریه‌های جدید در عرصه موازنه قدرت است.
کد خبر: ۶۷۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹ - 18June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «درآمدی بر شناخت و چگونگی غلبه فئۀ قلیل بر فئۀ کثیر» تالیف سرلشکر پاسدار حسین سلامی کتابی در مورد دفاع مقدس، ملت ایران و نظریه‌های جدید در عرصه موازنه قدرت که دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام در زمستان ۱۴۰۲ این کتاب را چاپ کرده است.

معرفی کتاب «درآمدی بر شناخت و چگونگی غلبه فئۀ قلیل بر فئۀ کثیر»

درباره کتاب آمده است:

اساساً دفاع مقدس و ملت ایران توانستند نظریه‌های جدیدی را در عرصه موازنه قدرت ایجاد کنند و تغییراتی در مناسبات جهانی وارد و آنها را اثبات کنند.

ضمن اینکه هر نظریه‌ای اگر مابه‌ازایی در میدان نداشته باشد اثبات و پذیرفته نمی‌شود و هنر و شاهکار ملت ایران این است که نظریه غلبه فئه به 
ظاهر قلیل بر فئه کثیر را در روی زمین تعقیب می‌کند و شاهد مثال می‌آورد و وقتی مثال تولید می‌شود، همگان آن نظریه را می‌پذیرند. برای همین است که اعتبار تفکر، اندیشه و سخن رهبران بزرگ انقلاب اسلامی برای جهان پذیرفته شده است، زیرا دارای مضمونی اثبات شده از ترکیب زیبای 
«نظریه» و «عمل» است... از نظر قرآن موازنه حقیقی قدرت در کثرت سلاح و تجهیزات نیست بلکه «قدرت» حقیقت و باطنی دارد که شناسایی آن می‌تواند نظام موازنه قوا را تغییر بدهد وقتی قرآن می‌فرماید: « كم من فئة قليلة غلبت فِئَة كَثيرة بإذن الله » به معنای آن است که عناصر جبران کننده‌ای وجود دارد که می‌توانند فاصله‌های نابرابر قدرت فیزیکی را جبران کنند و «فئه قلیل» را بر «فئه کثیر» غلبه دهند. از جمله این جبران‌ها «صبر» است که قرآن در سوره انفال آیه ۶۵ را نام برده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها