فرماندار کاشمر خبر داد؛

پایان امداد و نجات با ۴ کشته و ۱۱۵ مصدوم در کاشمر

شریعتمداری با اشاره به اتمام عملیات امداد و نجات پس از وقوع زمین لرزه کاشمر گفت: متاسفانه بر اثر این زمین لرزه چهار نفر کشته و ۱۱۵ نفر مصدوم شدند.
کد خبر: ۶۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸ - 18June 2024

پایان امداد و نجات با ۴ کشته و ۱۱۵ مصدوم در کاشمربه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «حجت‌الله شریعتمداری» فرماندار کاشمر در جلسه شورای مدیریت بحران کاشمر که به ریاست «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی و با حضور مدیرکل بحران استانداری و اعضای مدیریت بحران شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: زمین لرزه پنج ریشتری کاشمر ساعت ۱۳:۲۴ امروز در حد فاصل کاشمر و خلیل‌آباد رخ داد که منجر به کشته شدن چهار نفر و مصدوم شدن ۱۱۵ نفر شد.

وی با اشاره به پذیرش ۱۱۵ مصدوم ناشی از زلزله در دو‌ بیمارستان شهرستان کاشمر افزود: با تلاش کادر درمانی ۸۵ نفر مصدومین به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند، اما حال چهار نفر از ۳۰ مصدوم بستری شده وخیم گزارش شده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه دو‌ نفر بر اثر سقوط تاج سردرب مغازه در حاشیه بلوار جانبازان کاشمر کشته شدند، تصریح کرد: اعضای خانواده سه نفره در روستای زنده جان از توابع بخش مرکزی کاشمر که زیر آوار گرفتار شده بودند، با تلاش نیروهای امدادی و اهالی روستا فرزند این خانواده که پسر حدودی ۱۳ ساله بود زنده و پیکر بی‌جان والدینش پس از حدود سه ساعت آواربرداری خارج شد.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه بر اساس برآورد اولیه پیش‌بینی‌ها حاکی از بروز خسارت به هزار و‌ ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی است، گفت: عمده خسارت‌ها مربوط به مناطق روستایی و بافت فرسوده شهر کاشمر است، که با حضور گروه‌های ارزیاب در حال کارشناسی است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای اسکان اضطراری و توزیع غذای گرم انجام شده است، بیان داشت: در سطح شهر کاشمر فضای باز آستان مقدس امامزاده سید حمزه (ع) و در روستای زنده‌جان که بیشترین میزان خسارت وارده را دارد سالن ورزشی تازه تاسیس روستا برای اسکان اضطراری تجهیز شده است.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها