حجت الاسلام شهیدی:

برنامه‌های ویژه‌ای در روز "شهید" امسال برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای برنامه‌های ویژه در روز 22 اسفند سال جاری، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره) و روز شهید خبر داد.
کد خبر: ۶۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ - 24January 2016

برنامه‌های ویژه‌ای در روز

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش مسئولان روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید، معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و مسئولان روابط عمومیها صبح امروز در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.

حجت الاسلام شهیدی در این مراسم با اشاره به 2 اتفاق مهم در سال جاری گفت: 2 موضوع خاص، امسال در پیش داریم که یکی دهه فجر است که باید بکوشیم به نحو مطلوب و آنچه در شان نظام و پس از برجام است، برگزار کنیم.

وی افزود: موضوع دوم مساله انتخابات است که در پیش داریم و مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود فرمودند که انتخابات باید با حضور گرم مردم برگزار شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به 22 اسفند روز شهید عنوان کرد: برنامه ویژهای در پایان سال و در 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل در سال 58، داریم. بنیاد شهید تا به امروز رسالتی را بر دوش گرفته که در صحنه ترویجی و خدماتی ایفای وظیفه میکند.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که وارد بنیاد شهید شدیم و از روز روی کار آمدن دولت یازدهم هدفمان تعامل و تحول بوده است. سعی داشتیم با نگاه نو وارد این عرصه شویم. چالشها، مسائل و مشکلات بررسی شود. برنامهای نو تدارک دیده و شروع به کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: زحماتی که روابط عمومیها در مراکز استانها متحمل میشوند باید به اطلاع مردم برسد.

حجت الاسلام شهیدی با تاکید بر این که بنیاد شهید نباید سیاسی شود، تصریح کرد: دانستن غیر از ورود به مسائل سیاسی است. آگاهی نسبت به مسائل باید باشد ولی جهت گیری خیر؛ روابط عمومیها مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنند که این موضوع سفارش مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که روابط عمومیها رابط و واسطه بین جامعه و نظام هستند، خطاب به روابط عمومیها عنوان داشت: مسائل را از نظام به جامعه و از جامعه به مسئولین منتقل کنید و امانت دار باشید و جامعه را به سمت آرامش هدایت کنید. امروز آنچه که در کشور مهم است آرامش جامعه است. این که در اطراف و کشورهای منطقه انواع جنگها را میبینیم و کشور ما در امنیت و آرامش است بزرگترین نعمت محسوب میشود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مسئولین روابط عمومیها خواست مسایل تفرقه انگیز را از خود دور کنند و توصیه کرد: اول گوش به فرمان رهبری باشید و دوم سعی کنید در این زمان حساس در روزهای پس از برجام آرامش جامعه را آن طور که رهبری میخواهند حفظ و هدایت کنید.

وی با اشاره به اعتمادسازی در جامعه به عنوان وظیفه دیگر روابط عمومیها تصریح کرد: باید اخباری که میدهیم در راستای جلب اعتماد جامعه باشد. اخباری که موجب بی اعتمادی مردم میشود را باید آسیب شناسی کرده و سعی در اعتماد سازی داشته باشیم. در فضای کنونی و فضای مجازی از پخش اطلاعات غیرواقعی به جامعه و اخبار ابهام آمیز خودداری کنیم.

حجت الاسلام شهیدی با بیان این نکته که بنیاد شهید پایگاه امام، شهدا، جانبازان و افضل مردم است، اظهار کرد: در این فضای حساس فعلی، اطلاعات واقعی در دست مردم بگذاریم و نسبت به تقویت معنوی، ایمان و اعتقاد و علاقه به نظام کار کنیم و سعی روابط عمومی این باشد که نسبت به مسائل معنوی همکاران بکوشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تدوین برنامه ششم و تقدیم آن به مجلس توسط رییس جمهور در خصوص اینکه صحبتی از ایثارگران در برنامه ششم توسعه نشده است، توضیح داد: برنامه پنجم با تبصرههای زیادی تصویب و اجرایی شد. دولت دستور داد که سعی کنید تبصرهها را خلاصه کنیم و اینگونه با سی و یک تبصره برنامه ششم تصویب شد.

وی ادامه داد: برنامههایی که در رابطه با جامعه ایثارگران قبلا در احکام و برنامه پنجم آمده به قوت خود باقی است و برنامه ششم خلاصه شده و قانون جامعه خدمات رسانی ایثارگران به قوت خود باقی مانده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار