رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

انتخاب اصلح تحقق اهداف عالی ملت را سرعت می‌بخشد

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» گفت: انتخاب درست مسئول اجرایی کشور می‌تواند مسیر موفقیت‌ها و تحقق اهداف عالی یک ملت را تسریع کند.
کد خبر: ۶۷۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴ - 19June 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش با طرح این سؤال که چرا انسان اشرف مخلوقات است؟ اظهار داشت: در میان همه موجودات جهان، تنها انسان است که قدرت انتخاب دارد و می‌تواند بین دو یا چند چیز مختلف، یکی را انتخاب کند. در حالی که در میان سایر موجودات طی سال‌ها و حتی با گذشت میلیون‌ها سال هم به دلیل اینکه قدرت انتخابی ندارند، هیچ‌گونه تغییری ایجاد نمی‌شود.

انتخاب درست مسئول اجرایی کشور می‌تواند مسیر موفقیت‌ها و تحقق اهداف عالی ملت را تسریع بخشد

حجت‌الاسلام محدحسنی با بیان اینکه انسان همواره بین دو یا چند راه قرار گرفته و مختار و آزاد است که چه راهی را انتخاب کند، گفت: ما پیوسته در حال انتخابیم و در طول عمرمان هزاران و بلکه میلیون‌ها انتخاب داریم و تمام سعادت و شقاوت ما و خوشبختی و شوربختی ما به همان انتخابمان بستگی دارد. «انا هدیناه السبیل، اما شاکرا و اما کفورا»؛ یعنی اگر خوب انتخاب کنیم و در مسیر درست قرار بگیریم، شاکر هستیم و چنانچه بد انتخاب کنیم، کفران نعمت کرده ایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان اینکه وزن انتخاب‌های انسان نیز همواره متفاوت بوده و گاهی مفید، گاهی خنثی و گاهی هم مضر است، افزود: در میان همه انتخاب‌هایی که انسان دارد، شش انتخاب راهبردی است که تأثیر زیادی در سرنوشت او دارد. این شش انتخاب راهبردی عبارتند از انتخاب دین، انتخاب شغل، انتخاب همسر، انتخاب رفیق، انتخاب استاد و انتخاب مسئول اجرایی.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در خصوص ششمین انتخاب راهبردی انسان، یعنی انتخاب مسئول اجرایی، عنوان کرد: این انتخاب در واقع سرنوشت اجتماعی ما را رقم می‌زند و گاهی یک انتخاب درست مسئول اجرایی کشور می‌تواند مسیر موفقیت‌ها و تحقق اهداف عالی یک ملت را تسریع بخشیده و محقق سازد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تبیین اهمیت ویژه این دوره از انتخابات، خاطرنشان کرد: برای انتخاب اصلح باید شما دانشجویان نسبت به بررسی دقیق و شناخت هرچه بیشتر از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اقدام کنید و در این زمینه محور‌های انتخاب اصلح از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و شاخص‌هایی از جمله علم و ایمان، تجربه کافی، پرهیز از حاشیه‌ها و تنش‌ها، وفاداری، مردم‌داری و پایبندی به اصول و مبانی انقلاب اسلامی نیز از جمله ویژگی‌های مهمی است که در انتخاب اصلح باید مد نظر شما عزیزان قرار بگیرد.

در ادامه این نشست دانشجویی که امیر دریادار دوم پزشک «مصطفی مداح» معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد دهدار» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی به سوالات دانشجویان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پاسخ داد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار