دادستان کرمان:

۱۱ نفر از متهمان حادثه تروریستی کرمان در بازداشت هستند

«بخشی» در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه پرونده مراحل پایانی خود را در دادسرا طی می‌کند، گفت: در حال حاضر ۱۱ نفر از متهمان این حادثه بازداشت هستند.
کد خبر: ۶۷۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲ - 19June 2024

۱۱ نفر از متهمان حادثه تروریستی کرمان در بازداشت هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «مهدی بخشی» دادستان مرکز کرمان امروز، ۳۰ خردادماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه‌ قضاییه با بیان اینکه رسانه‌ها در اصل حاکمیت قانون در جامعه، تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی نقش مهمی دارند به اولویت‌های دستگاه قضایی و دادستانی‌ها در کرمان پرداخت و اظهار داشت: ۷۹ برنامه از دادستانی کشور ابلاغ شده؛ اگرچه به همه رسیدگی می‌شود اما ۲۱ مورد از آنها اولویت دارند که مهمترین آنها پیشگیری است که اقداماتی در معاونت پیشگیری و شورای تأمین انجام می‌دهیم.

 
وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های قدیمی، پرونده‌های کثیر‌الشاکی، برخورد با سارقین سابقه‌دار، حقوق عامه، اقتصاد مقاومتی، رصد نیروهای تروریستی، پیگیری امنیت کویر، پیگیری افزایش پایش تصویری استان، پیگیری اصلاح قانون برخورد با اتباع، موضوع عفاف و حجاب، ملاقات مردمی، قاچاق سوخت، دستگیری متهمان فراری جرائم مهم از جمله این اولویت‌ها است. کلاه‌برداری‌های فضای مجازی نیاز به آگاهی بخشی دارد که رسانه‌ها در این بخش می‌‌توانند ورود کرده و از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا جلوگیری کنند.
 
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: ۴۸ متهم در این ارتباط بازداشت شدند که هم ایرانی بوده و هم از اتباع کشورهای دیگر بودند. یک متهم از استان‌های دیگر بود که دستگیر شده و پرونده مراحل پایانی خود را در دادسرا طی می‌کند.
 
دادستان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر از ۴۸ متهم، ۱۱ نفر بازداشت هستند، گفت: دیدارهای قضایی با دادستان‌ یک کشور مرتبط انجام شده تا این موضوع کامل جمع شود و پشتیبان‌های حادثه نیز دستگیر شوند و دادستان کشور و واحد بین‌الملل قوه قضاییه نیز این موضوع را پیگیری می‌کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار