نماینده ولی فقیه در مازندران:

بزرگداشت و روایتگری جریان غدیر وظیفه همگان است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: بزرگداشت عید سعید غدیرخم و روایتگری جریان غدیر وظیفه همه ماست.
کد خبر: ۶۷۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶ - 21June 2024

بزرگداشت و روایت‌گری جریان غدیر وظیفه همگان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تاکید و توصیه به تقوای الهی و تبریک پیشاپیش عید سعید غدیرخم اظهار داشت: در آستانه عید ولایت امام علی علیه السلام هستیم که از مهمترین مناسبت‌های هفته پیش رو این عید بزرگ و بزرگ‌ترین عید اسلامی است و عید غدیر از همه افضل است.

محمدی لائینی با تأکید بر اینکه باید وظایف خودمان را در چنین ایامی به درستی انجام بدهیم، افزود: بزرگداشت عید سعید غدیر خم، روایتگری جریان غدیر وظیفه همه ماست.

امام جمعه ساری ادامه داد: پیامبر فرمود آنچه را که امروز من گفتم حاضران به غائبان، هر نسلی به نسل بعد، پدران به فرزندان و تا روز قیامت پیام رسانی و روایتگری کنند و همه ما وظیفه داریم غدیر را روایت کنیم.

این مسئول اضافه کرد: همه باید با جریان غدیر و پیام پیغمبر آشنا باشند و مهمتر از روایت، درایت غدیر و فهم پیام خدا و حقیقت مقصود خداوند از آن ماجرا است.

وی بیان کرد: علاوه بر روایت و درایت غدیر بزرگداشت غدیر است و باید جشن بگیریم و با برپایی جشن‌های خیابانی همراه با اطعام و شربت و شیرینی و خوشحالی و سرور و آذین بندی و چراغانی و هم جشن‌های مسجد و حسینه و محفلی و جشن‌های خانگی این روز را همه ما جشن بگیریم.

محمدی لائینی با اشاره به برپایی مواکب در شب و روز غدیر گفت: از همه کسانی که در بزرگداشت غدیر به هر شکلی تلاش کردند و تلش می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز میلاد خجسته امام هادی علیه السلام و میلاد امام کاظم علیه السلام خاطرنشان کرد:  این امامان هم در عصر و زمان خود پرچمدار ولایت و حجت زنده خدا در روی زمین بودند و پرچم را به دیگری سپردند تا امروز پرچم در دست امام غائب است و این دو مناسبت را تبریک عرض می‌کنم.

وی با تبریک و گرامی داشت روز و هفته قوه قضاییه اذعان داشت: یاد و خاطره و نام و جهاد و تلاش شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهدای هفت تیر سال ۶۰ را گرامی می‌داریم.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم همه ما و مسئولین دستگاه قضایی وارثان خوبی برای آن عزیزان باشیم، بیان کرد: از همه خادمان که در حوزه قضا و قضاوت در مقیاس ملی، استانی و شهرستانی خدمت می‌کنند و یکی از مهمترین نیاز‌های جامعه که نیاز قضایی باشد را برآورده می‌کنند تشکر و تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه خادمان صادقی در حوزه قضا مشغول خدمت هستند و قضات و کارکنان شریف و پاکدست در حوزه قضا و سازمان‌های تابعه فراوان هستند که جای تشکر دارد، تصریح کرد: البته نقص و نقایص و قصور و احیاناً تقصیر ممکن است باشد که به خود دستگاه قضایی توصیه می‌کنیم که مراقبت داشته باشند و این نقایص را برطرف کنند و حوزه قضایی را سالم نگه دارند.

امام جمعه ساری ادامه داد: در برخی حوزه‌ها شاهد اعتراضات، انتقادات و مطالبات به حق مردم هستیم که بر زمین مانده و صدایشان به جای نرسیده که بخشی از مدیریت‌ها مدیریت ناکارآمد، بی‌کفایت و بی‌تدبیر هستند و این ناکارآمدی‌ها، بی‌کفایتی‌ها و بی‌تدبیری‌ها آسیب جدی وارد کرده و مشکلات سال‌های سال حل نشده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: در حوزه جمعیت و مسئله زاد و ولد و مشکلات نازایی و ازدواج نیز شاهد ناکارآمدی هستیم و در این زمینه مشوق‌هایی گفته شده از وام و امتیاز که برای چند فرزندی ارائه شد‌ه و دستگاه‌های اجرایی به این مشوق‌ها توجه آنچنانی نمی‌کنند و اگر کم و بیش اجرا می‌شود همراه با تبعیض است که ضررش بدتر است.

وی افزود: در حوزه جمعیت ۳ میلیون زوج نابارور داریم که باید درمان شوند و هزینه بردار است. یک روزی برای کنترل جمعیت خدمات رایگان ارائه می‌شد و الان انتظار داریم ناباروری به صورت رایگان درمان شود. 

محمدی نائینی با بیان اینکه در حوزه صنعت در شهرک‌های صنعتی و صنایع کشاورزی، دانش بنیان کردن کشاورزی، صنایع تبدیلی صنایع کوچک و صنایع بزرگ نیز مشکلات فراوان است، گفت: بخشی از مشکلات معلول ناکارآمدی‌ها و بی‌کفایتی و ترک فعل‌هایی است که برخی مسئولین مربوطه دارند.

وی با بیان اینکه ۱۰ مدیر استان در سفر آخر رئیس جمهور شهید به خاطر بی‌کفایتی و ناکارآمدی تعویض شدند، اظهار داشت: مدیران خوب و کارکنان لایق فراوان هستند اما ناکارآمد‌ها و بی‌کفایت‌ها ترک فعل‌ها ضرررشان کم نیست و دستگاه قضایی می‌تواند در این زمینه جدیت به خرج دهد.

امام جمعه ساری تصریح کرد: دستگاه نظارتی نیز نیاز به نظارت دارند و اگر وظیفه خود را خوب انجام بدهند نباید شاهد بعضی از معضلات در ادارات و دستگاه قضایی باشیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: کاندیدا‌ها و نامزد‌های محترم و طرفدارانشان اخلاق را رعایت کنند تا انتخابات اخلاقی داشته باشیم، اذعان داشت: اگر کسی با بی‌اخلاقی و بد اخلاقی و تهمت و دروغ به پیروزی برسد پیروز نیست و باید در نظام جمهوری اسلامی اخلاق به درستی رعایت شود به مردم توصیه کرد مناظره‌ها را ببینند پس از ارزیابی بهترین را انتخاب کنند و به بهترینشان رای دهند.

این مسئول گفت: اواخر خرداد و اوایل شهریور یادآور یک سلسله بحران‌هایی است که در سال ۱۳۶۰ اتفاق افتاده هم به‌وسیله یک رئیس جمهور بی‌کفایتی به‌نام بنی صدر که رزمندگان را در جنگ به شدت محروم کرد و در داخل هم با منافقین ساخته و انسان‌های ناباب اطرافشان بودند که به فرموده امام راحل آخرش هم بیچاره‌اش کردند.

وی اضافه کرد: منافقینی که اعلام جنگ مسلحانه کرده و جریان ۶ تیر با سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی و حادثه بمباران حزب جمهوری در هفتم تیر و هشتم شهریور جریان فاجعه نخست وزیری، شهادت شهید رجایی و دیگر عزیزان را به راه انداختند که اینها جنایات خائنین است، اما شخصیتی مثل شهید چمران آمریکا را طلاق داده و آمده و در ایران گمنامانه در جریان جهاد و دفاع مقدس بنیانگذار ستاد جنگ‌های نامنظم شده و به شهادت رسیده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما امروز لحظه شماری می‌کنند که یک نفر از یاران انقلاب کم شود اما ما به دنیای استکبار، نفاق و ظلم اعلام می‌کنیم که این مردم تا پای جان در کنار ولایت فقیه از انقلاب اسلامی جانانه دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار