مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز:

دانشگاه باید سنگر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد

سردار «اسلامی» در هشتمین نشست تخصصی رفع ابهامات اساتید درس دفاع مقدس، گفت: دانشگاه باید سنگر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.
کد خبر: ۶۷۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷ - 22June 2024

دانشگاه باید سنگر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در هشتمین نشست تخصصی رفع ابهامات اساتید درس دفاع مقدس که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: درس دفاع مقدس باید به عنوان بخش مهمی از تاریخ این کشور برای دانشجویان تدریس و تبیین شود.

وی با اشاره به اهمیت تشریح و تبیین درس دفاع مقدس، افزود: درس دفاع مقدس باید با صبوری و با ذکر مثال‌های کاربردی برای دانشجویان تشریح شود تا دانشجویان بدانند شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای حفظ این آب و خاک چه سختی و مرارت‌هایی را به جان خریده اند و چه خون‌هایی را در جهت استقلال، امنیت و سربلندی این مرز و بوم اهدا کرده اند.

سردار اسلامی با تاکید بر اینکه درس دفاع مقدس تنها یک عنوان درسی برای اخذ نمره نیست و دانشجویان باید در این درس با مفهوم ارزشمند دفاع مقدس و معارف شهدا آشنا شوند، تصریح کرد: تبیین، تشریح و تفهیم درس دفاع مقدس بر تدریس آن مقدم است و اساتید باید بکوشند ضمن تدریس این درس، بستر قرابت فرهنگی دانشجویان با شهدا و ارزش‌های آنها را فراهم آورند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه آشنایی نسل جوان با فرهنگ و معارف دفاع مقدس و مقاومت متضمن سربلندی و پیروزی‌های ملت بزرگ ایران است، خاطرنشان کرد: اساتید درس دفاع مقدس دارای یک مسئولیت تاریخی در برابر شهدا هستند و به همین سبب باید با مطالعه حداکثری و به روز شدن اطلاعات شان بستر ساز انتقال صحیح تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های شهدا به نسل جوان و نهادینه کردن این فرهنگ در اندیشه‌های آنها شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار