امام جمعه رشت:

حضور حداکثری در انتخابات مایه اقتدار و تحول در مدیریت است

آیت‌الله «فلاحتی» با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در انتخابات مایه اقتدار، تحول در مدیریت، وحدت امت اسلامی و مانع از تعرض دشمن است.
کد خبر: ۶۷۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹ - 21June 2024

حضور حداکثری در انتخابات مایه اقتدار و تحول در مدیریت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه شهید رییسی خود را وقف خدمت به جامعه اسلامی کرد و مردم هم خوب قدرشناسی کردند اظهار داشت: خدمت انسان‌ها هم نیازمند شکرگزاری است و اگر بنده‌ای خدمتی به مردم کند و از او قدردانی نکنیم به منزله شکر نکردن نعمات پروردگار است.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و اهمیت عدالت در زندگی مردم تصریح کرد: کار قضاوت بسیار سخت است و دستگاه قضا زحمات فراونی در این بخش می‌کشد چراکه با اموال، نوامیس، جان‌ها، مدیران، مسئولان و تمام لایه‌های زندگی مردم تعامل و رابطه دارد.

وی ۹ هزار و ۸۰۰ مورد کلاهبرداری در گیلان طی سال ۱۴۰۲ را مایه تاسف خواند و افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها در یک حوزه خلاصه نمی‌شود و لذا بخش‌های فرهنگی و آحاد جامعه موظف هستند با عمل به این فریضه الهی جلوی وقوع جرائم و منکرات را بگیرند و دستگاه قضا نیز به گونه‌ای عمل کند که کلاهبرداران جرأت عرض اندام نداشته باشند.

فلاحتی عید غدیر را بزرگترین عید امت اسلامی خواند و افزود: حادثه غدیر در واقع تعیین خطوط کلی بشریت و امت اسلامی بود و پیامبراکرم (ص) در چنین روزی از سوی خدا مامور شد تا امیرالمومنین علی (ع) را به عنوان جانشین و رهبر امت اسلامی بعد از خودش تعیین و معرفی کند، اما بعد از پیامبر، جریاناتی باعث شدند که این مسئله به انحراف کشیده شود، اما امروز از همه مسلمانان و جوانان اعم از شیعه و سنی می‌خواهیم که درباره غدیر و حوادث و رخداد‌های مربوط به غدیر در تاریخ اسلام توجه و مطالعه کنند و بدانند که غدیر فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به تمام انسان‌ها و بشریت است و عزت انسان و مسلمانان و اقتدار امت اسلامی در سایه غدیر است و مایه یأس و ناامیدی کافران و منافقان خواهد شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به واقعه ۶ تیر ۱۳۶۰ و ترور نافرجام امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: منافقین در آن روز دست به ترور زدند ولی خداوند امام خامنه‌ای را عزیز کرد و امروز نگاه جهانیان به رهبر ما است.

آیت‌الله فلاحتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید آیت‌الله بهشتی خاطرنشان کرد: نام و یاد شهید بهشتی فراموش نمی‌شود.

امام جمعه رشت اقدام نابخردانه و غیرعقلانی دولت کانادا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لیست تروریستی را محکوم کرد و افزود: از این اقدام پشیمان خواهند شد؛ سپاه پاسداران در رأس دفاع از مظلومان قرار دارد و، اما صهیونیست‌ها و ایالات متحده در رأس تروریست‌های جهان، انسان‌کشی و جرم و جنایت قرار دارند.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در انتخابات مایه اقتدار، تحول در مدیریت، وحدت امت اسلامی
و مانع از تعرض دشمن است و لذا هرکسی که به انقلاب اسلامی و راه شهید رییسی علاقه‌مند است، صبح انتخابات پای صندوق‌های رأی حاضر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به برخی شاخصه‌های نامزد اصلح اشاره و بیان کرد: توانمند بودن، شناخت خوب نسبت به ظرفیت‌های کشور، دلسوزی برای مردم و دوری از سیاسی‌کاری و باندبازی و اطاعت محض از رهبری و ادامه دادن راه شهید رییسی از جمله خصوصیات مدنظر است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به خزعبلات سفیر جدید آمریکا در عراق که گفته بود "ایران مهم‌ترین دشمن آمریکا در عراق است و ایالات متحده باید آماده حملات نظامی در مواقع ضروری باشد" افزود: بزرگتر از این شخص نتوانستند هیچ غلطی بکنند؛ مگر جرات حمله دارید؟ ما صهیونیست‌ها را زدیم و هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

امام جمعه رشت ضمن برشمردن ثمرات و برکات افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین، ابراز امیدواری کرد که  در سایه تلاش‌های مجدانه مسئولان، راه‌آهن رشت-آستارا هم تکمیل شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم توجه به کشاورزان گیلانی تصریح کرد: کشاورز گیلانی بعد از زحمت‌های فراوان، چیزی برایش نمی‌ماند البته صبر کشاورزان عزیز مثال‌زدنی است، اما نیازمند توجه هستند و برآورد نیاز برنج کشور هم ضروری است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها