معاون رئیس جمهور از موزه ژئوپارک جهانی قشم بازدید کرد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز جمعه در حاشیه برگزاری نشست تخصصی اثر تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست بر روی خانواده در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از موزه ژئوپارک جهانی قشم بازدید کرد.
کد خبر: ۶۷۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹ - 21June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «انسیه خزعلی» با همراهی عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بخش‌های مختلف این موزه به ویژه بخش شبیه سازی شده اکوسیستم خلیج فارس و بخش مردم شناسی این موزه بازدید کرد و در نشست تخصصی اثر تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست بر روی خانواده حضور یافت.

موزه ژئوپارک جهانی قشم یکی از کامل ترین موزه های حیات وحش ایران از جهت آثار طبیعی، تنوع زیستی و صنایع دستی هنرمندان است که در مساحتی حدود ۲ هزار متر مربع بیش از سه هزار نمونه جانوری (شامل کوچکترین و بزرگترین پستاندار جهان) را در خود جای داده است.

این موزه در سال ۱۳۷۴ توسط سازمان منطقه آزاد قشم تاسیس و تمام نمونه های موجود در آن با همکاری استاد رضا پارسا تاکسیدرمی شده است.

کلکسیون سنگ‌ها و صدف‌های موزه بخش جذاب دیگری است که در کنار جاذبه‌های گردشگری زمین‌شناختی قشم در قالب ماکت‌های کوچک، شناختی عمیق از مفاهیم زمین‌شناسی به مخاطب ارایه می‌دهد.

طولانی‌ترین غار نمکی جهان، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، ساحل ماسه‌ای، بام قشم با انسان‌های عصر پارینه‌سنگی و جنگل‌های حرا بخشی از ماکت‌های این موزه می‌باشند.

معاون رئیس جمهور از موزه ژئوپارک جهانی قشم بازدید کرد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار