دولت شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به ارتقای کانون خانواده داشت

«خزعلی» گفت: شهید رئیسی و دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ارتقای کانون خانواده و رسیدگی به بانوان سرپرست خانوار داشت.
کد خبر: ۶۷۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ - 21June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،«انسیه خزعلی»معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در سفر به قشم و حضور در نشست تخصصی با موضوع اثر تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست بر روی خانواده به ویژه زنان در موزه ژئوپارک قشم که با حضور عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و جمعی از مسئولان این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: در دولت شهید رئیسی بودجه خاصی برای اشتغال بانوان به طور خاص و به ویژه برای زنان سرپرست منظور شده بود که بخشی از آن تامین اعتبار شده بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با انتخاب شخصی که ادامه دهنده راه شهید خدمت باشد بتوانیم این طرح مهم را با جدیت بیشتر و با هدف کمک به تکامل، تقویت و اساس و بنیان کانون خانواده‌ها ادامه دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اعلام اینکه فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی از مزیت‌های مهمی برخوردار است، افزود: در دنیایی که کانون خانواده با تغییرات مختلفی دست به گریبان است، فرهنگ ایرانی – اسلامی را باید به عنوان یک اساس مهم و یک الگو در حوزه حفظ و صیانت از خانواه به جهانیان معرفی نمائیم.

او گفت: جزیره قشم یکی از نقاطی است که با رویکرد به نیازهای روز، توانسته سنت‌های ارزشمند گذشتگان خود را حفظ کند و این منطقه می‌تواند به عنوان پایلوت به اجرای برخی از طرح‌های حوزه خانواده با توجه به اخلاقمداری و صمیمت موجود در خانواده‌ها، تبدیل شود.

خزعلی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم با جهان و تغییراتی که در حوزه خانواده در نقاط مختلف دنیا صورت گرفته به درستی مواجه شویم فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی را به عنوان یک گنجینه مهم با برطرف کردن نیازهای جوانان و نوجوانان و با زبان، به آنان القا کنیم.

وی گفت: رویداد فرهنگ کلان خانواده و عامه را با 9 کارگروه از جمله فرهنگ بازی، فرهنگ رسانه، سبک زندگی، خلاقیت‌های زندگی، محیط زیست و شیوه‌های آموزشی آن را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: آماده‌ایم چند کارگروه این طرح در قشم از جمله کارگروهی که ویژه زوج‌های تازه ازدواج کرده را با هدف کمک مشاوران به تقویت مهارت‌های زندگی و پیشگیری از تبعات اختلافاتی که منجر به از هم گسستگی کانون خانواده می‌شود را در قشم فعال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت اصلی امور در جزیره قشم با محوریت بانوان برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه بانوان در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده کشور تلقی می‌شود و بانوان جزیره جهانی قشم هم می‌توانند در این فرآیند مهم با اندیشیدن به پیروزی و موفقیت این منطقه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قشم کمک کنند.

شایان ذکر است؛ معاون رئیس جمهور شهید در امور بانوان و خانواده در سفر به جزیره قشم به اتفاق عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان این مجموعه از ظرفیت‌‌های موجود در موزه ژئوپارک قشم نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها