دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

لزوم نقش‌آفرینی کنشگران فرهنگی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی

شهروندان باید بدانند که مشارکت آن‌ها در اداره امور جامعه نمادین نبوده و تأثیرگذار و کنشگران فرهنگی همچون عرصه های دیگر در این زمینه فعال و پویا باشند.
کد خبر: ۶۷۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲ - 22June 2024

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- فرشته حاجی زاده؛ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هر کدام از کنشگران فرهنگی می‌توانند به عنوان سفیران این رویداد بزرگ در جامعه شور و نشاط ایجاد کنند.

اصولا کنشگران و فعالین فرهنگی و هنری هر جامعه می‌توانند عده‌ی کثیری از افراد را به دنبال خود بکشانند و به نوعی مطالبه‌گری داشته باشند.

لزوم نقش‌آفرینی کنشگران فرهنگی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی

نقش رای دادن در بهبود رشد فرهنگی و زندگی اجتماعی هر فردی در جامعه مشخص است و لزوم مشارکت مردم در این عرصه امروزه در همه جوامع پذیرفته شده و روزبه روز نیز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

در این میان مهمترین نقش را شخصیت‌های مشهور دارند که مردم از آنها الگو می‌گیرند و در جوامع مختلف از آن‌ها پیروی یا طرفداری می‌شود. در این رویداد مهم در کشور ما نیز شور و نشاط و رقابت در انتخابات در جایگاه بالایی قرار دارد به طوری که هر چه رقابت بین کاندیدا‌ها و طرفداران آنها در جامعه زیادتر باشد و مطالبه گری و گفت‌وگو رشد می‌کند و عده‌ی زیادی از مردم را به پای صندوق‌های رای می‌کشاند.

دلایل مردم برای شرکت کردن یا نکردن در انتخابات در بستر‌های فرهنگی و اجتماعی متفاوتی قرار دارد که بازیگران، ورزشکاران و هنرمندان می‌توانند با ورود پیدا کردن در این برهه به رای و انتخاب مردم شکل بدهند و با توجه به اینکه کاندیدا‌های ریاست جمهوری از طیف‌ها و قوم‌های مختلف و سلیقه و گرایش‌های فرهنگی و سیاسی متفاوتی هستند لذا هر شخصی با توجه به عقاید و منش رفتاری و توقعات خودش نامزد مورد نظر را انتخاب می‌کند.

اما موضوع مهمتر و اساسی‌تر در جامعه که بار‌ها هم توسط حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی به آن اشاره شده صرف انتخاب یک شخص و یا یک نفر نیست بلکه مشارکت حداکثری مردم است که پایه‌های یک نظام و حکومت را ثابت قدم نگه می‌دارد.

شهروندان باید بدانند که مشارکت آنها در اداره امور جامعه نمادین نبوده و تأثیرگذار است. کنشگران فرهنگی نیز باید همچون عرصه‌های دیگر، در این زمینه فعال و پویا باشند و بدانند که سکوت و پا پس کشیدن ره‌آوردی غیر از سرخوردگی به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار