پیام تبریک فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی به مناسبت هفته قوه قضاییه

امیر «محمدشفیعی» با صدور پیامی فرا رسیدن هفته قوه قضایبه را به کارکنان و فعالان این حوزه تبریک گفت.
کد خبر: ۶۷۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲ - 22June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم «حسین محمدشفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان با صدور پیامی فرا رسیدن هفته قوه قضایبه را به کارکنان و فعالان این حوزه تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

"قوّه‌ی قضاییه یکی از ستون‌های اصلی در برپایی نظام اسلامی است. "/ امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

براستی که قوه قضاییه در کنار دو قوه دیگر یعنی قوای مجریه و مقننه از پایه‌های مهم، تاثیرگذار و سرنوشت ساز در نظام اسلامی است.

این قوه که از ملزومات و ضروریات هر جامعه بشری است با ابتکار امام خمینی (ره) و با تکیه بر منابع اسلامی از جمله قوای سه گانه تشکیل دهنده مردم سالاری دینی شد که اهمیت و ارزش آن در دوام، قوام و توسعه جامعه ایران پس از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

در سایه قوه قضاییه است که امنیت و احساس آرامش و حمایت از حقوق فردی و اجتماعی در جامعه پدیدار می‌شود و هیچ یک از قانون شکنان و قانون ستیزان و مفسدان در هر عرصه‌ای مجال بروز و ظهور نمی‌یابند چرا که رشد و نمو و عدم جلوگیری از این روند جامعه را به سوی تنش، هرج و مرج و در یک کلمه به سوی قانون جنگل سوق خواهد داد.

بر همین اساس اهمیت و ارزش این قوه قابل کتمان نیست و بدون تردید کارکنان و فعالان این قوه مسئولیت بسیار خطیری بر عهده دارند و با توجه به حساسیت حقوق مردم و جامعه در نظام اسلامی، تلاش و کوشش در این قوه دقت و توجه بالایی را می‌طلبد همان چیزی که امروز در ارکان قضائی کشور شاهد هستیم.

قوه قضاییه به نام شهید بزرگوار انقلاب اسلامی، شهید آیت الله بهشتی گره خورده است آن فرد عالم، عادل، با تقوا و اخلاق مدار که با درایت و تدبیر خود خون تازه‌ای را در رگ‌های دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران پس از دوران پهلوی دمید تا هیچ کسی در ردای ظالم نگاه ارباب و رعیتی به مردم و ولی نعمت خود نداسته باشد و آنان را از حقوق انسانی و ذاتی خویش محروم سازد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران خدومش، فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را به دست اندرکاران، مسئولان و فعالان این حوزه خصوصا در استان قزوین تبریک و تهنیت می‌گویم امید است که شاخصه عدالت همچنان برفراز دستگاه قضایی کشور و ارکان آن، اصلی خدشه ناپذیر باقی بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار