ارائه بیش از ۶۶۵ هزار خدمات درمانی و پزشکی به زائران ایرانی سرزمین وحی

مرکز پزشکی حج و زیارت با انتشار گزارشی ضمن اشاره به عملکرد و فعالیت‌های این مرکز در خدمات رسانی به حجاج ایرانی بیت‌الله‌الحرام، از ارائه بیش از ۶۶۵ هزار خدمات به ضیوف‌الرحمان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹ - 22June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس به نقل از مرکز پزشکی حج و زیارت، از ابتدای عملیات حج ۱۴۰۳ در ۲۴ اردیبهشت و حضور زائران ایرانی در شهر‌های مدینه و مکه تا غروب جمعه (اول تیر) بیش از ۶۶۵ هزار و ۳۱۰ خدمت پزشکی و درمانی به حجاج کشورمان در این دو شهر ارائه شده است.

همچنین، زائران ایرانی در بیمارستان‌های وابسته به مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه، تاکنون در بخش‌های سونوگرافی ۵۴۲ مورد، اکو ۳۶۲ مورد، رادیولوژی ۲۸۷۱ مورد و بیش از ۱۵ هزار نفر در بخش آزمایشگاه خدمات دریافت کرده‌اند.

از آغاز مراسم حج امسال در مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاه‌ها در مکه و مدینه، ۲۱۸ هزار و ۳۴۱ نفر ویزیت شده‌اند.

ارائه بیش از ۶۶۵ هزار خدمت درمانی و پزشکی به زائران ایرانی سرزمین وحی

تا عصر دیروز ۱۷۰ نفر در دو بخش آقایان و بانوان و ۱۵۶ نفر نیز در بخش ccu، در بیمارستان مکه بستری بوده‌اند. همچنین ۲۲ هزار و ۳۴۲ نفر نیز از ویزیت تخصصی در مکه و مدینه استفاده کرده‌اند.

از مجموعه خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و درمانگاه‌ها در مکه و مدینه نیز، ۶۵ هزار و ۳۳ نفر از خدمات تزریقات، ۷۳ هزار و ۱۰۷ نفر از تست قند خون و فشار خون، هزار و ۹۱۱ نفر از نوار قلب، پنج هزار و ۹۶۶ نفر از پانسمان، ۹ هزار و ۵۳۰ نفر از سرم تراپی، ۶۵ نفر از عمل جراحی و بخیه و ۶۰ نفر از گچ گیری و آتل استفاده کردند.

همچنین در حال حاضر ۲۳ بیمار در بیمارستان‌های عربستان و ۳۷ بیمار هم در بیمارستان مکه مرکز پزشکی بستری و تحت مداوا قرار دارند.

با شروع پرواز‌ها در اول تیر تا شب گذشته ۱۸ بیمار در جدول انتقال از فرودگاه جده به مقصد کشورمان قرار گرفتند.

مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت گفته‌اند با هدف حفظ سلامت و ارائه خدمات تخصصی‌تر این روند برای انتقال زائران با ریسک بالا ادامه دارد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار