نماینده ولی‌فقیه در گیلان تاکید کرد؛

تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت است

آیت‌الله «فلاحتی» بر لزوم حمایت مسئولان از نخبگان و استعداد‌های برتر تحصیلی تاکید کرد و گفت: حمایت از ظرفیت نخبگی جوانان ایران، زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور است.
کد خبر: ۶۷۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷ - 22June 2024

تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با تبریک فرارسیدن میلاد امام هادی (ع) و عید سعید غدیر خم، بر لزوم تمرکز جامعه علمی و نخبگانی برای یافتن راه‌حل‌های علمی مشکلات مختلف در کشور تاکید و اظهار داشت: ظرفیت نخبگی جوانان می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت کشور و عبور از مرز‌های جهانی علم و ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور شود.

وی با بیان اینکه در عرصه علم و دانش می‌توان افراد را به سه گروه تقسیم‌بندی کرد؛ ادامه داد: هدف برخی افراد از تحصیل علم، تنها اخذ یک مدرک دانشگاهی است و این افراد چندان به اصل علم اهمیت نمی‌دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عده‌ای دیگر، مسئله علم‌اندوزی برایشان بسیار مهم بوده و به دنبال کسب علم و دانش هستند، تصریح کرد: این افراد تا پای جان تحصیل می‌کنند و در هر رشته‌ای که باشند؛ مانند فیزیک، شیمی، زیست، جغرافیا، فلسفه، کلام، طب و ... بسیار فنی و ریزبین می‌شوند که بسیار خوب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های طیف سوم، یادآور شد: طیف سوم افرادی هستند که دو ویژگی طیف اول و دوم را دارند، اما علاوه بر آن دارای ایده و اراده نیز هستند و تلاش می‌کنند برای رسیدن به تمدن اسلامی در جامعه تحولات بزرگ خلق کنند.  

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کشور‌های دیگر درصدد جذب طیف دوم و سوم هستند؛ تاکید کرد: تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نخبگان، اظهار کرد: دانشجو نباید سیاست‌زده باشد بلکه باید با سیاست کشور خود آشنایی داشته باشد، زیرا آنها از این مملکت رشد می‌کنند و از میز و تخته و معلم و دانشگاه این مملکت استفاده می‌کنند و باید حاصل دستاورد‌های علمی خود را برای ارتقای کشور خودشان هزینه کنند.

وی با بیان اینکه نخبگان فکری و سیاسی و دارای ایده و اراده باید در نظام اسلامی مورد توجه و حمایت و رسیدگی قرار بگیرند ادامه داد: بعد از انقلاب بیش از ۳۰ هزار فوق تخصص زن در کشور پرورش یافت که بسیاری از آنها به صورت ناشناخته در مراکز بزرگ علمی مانند هوا و فضا مشغول کار هستند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر توجه ویژه به استعداد‌های درخشان در کشور اظهار کرد: ما حتی باید برای جوانان بی‌سواد و کم سواد هم برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در کشور به ویژه در گیلان‌مانند پسماند افزود: باید از جوانان فعال و مبتکر در حوزه پسماند حمایت شود.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت امر پرورش در کنار آموزش، تصریح کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان باید در کنار تحصیل علم به معنویات و مسائل پرورشی نیز توجه کنند و حق استاد و معلم خویش را به جا آورند.

وی با اشاره به آینده ایران و ضرورت پیشتازی در عرصه علم جهانی، گفت: اکنون ایران پیشرفت‌های شایانی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های هوا و فضا کسب کرده و با دنیا از سر قدرت و علم گفتمان می‌کند؛ اگر نخبگان جوان میهن به این افق روشن چشم بدوزند، حرکت علمی آنها جهت گیری درست خواهد داشت و مشکلات نیز رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار