سرپرست حجاج ایرانی:

وحدت علمای اهل تسنن و تشیع در ایران مثال‌زدنی است

حجت‌الاسلام «نواب» در دیدار با جمعی از علما و روحانیون کاروان های اهل سنت در مکه، وحدت، همدلی و هماهنگی بین علمای اهل تسنن و تشیع کشورمان را مثال‌زدنی توصیف کرد.
کد خبر: ۶۷۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴ - 23June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در این دیدار که مولوی «اسحاق مدنی» رئیس و اعضای شورای افتای اهل سنت، معاونین فرهنگی و بین‌الملل و مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند، علمای حاضر در جلسه از شرایط و تسهیلات ایجاد شده برای زائران اهل تسنن و دسترسی مناسب‌تر به مسجدالحرام برای تسهیل در امر حضور در نماز‌های جماعت و زیارت تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به آثار مثبت اتحاد مسلمانان، وحدت و همدلی شکل‌گرفته در ایران اسلامی را الگو برای سایر ملت‌ها و کشور‌های مسلمان و راهکار مقابله با دشمنان دانست.

وی با اشاره به جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن پاره‌های تن اسلام در نوار غزه و انزجار امت اسلامی از این جنایات، ابراز امیدواری کرد که دعای زائران حج پیروزی امت اسلام در فلسطین را رقم بزند.

وحدت علمای اهل تسنن و تشیع کشورمان مثال زدنی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در گسترش و توجه به ارزش‌های معنوی در سراسر جهان اشاره کرد و افزود: با این پیروزی، گرایش به دین و معنویت در جهان فزونی گرفت و مردم را به حرکت در آورد.

وی تصریح کرد: امامین انقلاب در پیام‌ها و احکام صادره برای نمایندگانشان در حج و زیارت به موضوع وحدت مسلمانان در حج توجه ویژه داشته‌اند و همه باید تلاش کنیم این مسیر تقویت شود.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: برنامه‌هایی مانند گرامیداشت خادمان ضیوف‌الرحمان و ... که در چادر‌های زائران ایرانی در ایام تشریق برگزار می‌شود، مشابه آن در خیمه‌های دیگر کشور‌ها دیده نمی‌شود.

وی در ادامه با توجه به برخی نکات مطرح شده از سوی حاضران، به راه‌اندازی مدارس حج در استان‌های مختلف، چگونگی اسکان زائران در حج و عمره، حضور پزشکان در حج و تفاوت آن با گذشته، وجود برخی نواقص در عرفات و منا با وجود ارائه پیشنهادات و راهکار‌های مختلف به کشور میزبان و... توضیحاتی بیان کرد و در عین حال گفت: برخی از ضعف‌ها و نقص‌ها همچنان وجود دارد؛ چراکه شرایط این کشور متفاوت است؛ هرچند عربستان کار‌های زیادی را هم برای حج انجام داده است، ولی برای رفع این نواقص آنها باید اقدام شود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به اینکه در مقایسه با چند دهه اخیر حج‌گزاری ایرانیان امسال کمترین تعداد کارگزار به نسبت زائران به حج اعزام شده‌اند، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، همچنان سهمیه کارگزاران و خادمان ضیوف‌الرحمان نسبت به آنچه عربستان مقرر کرده بیشتر است؛ هر چند که فاصله معناداری با گذشته ایجاد شده است.

وی افزود: ۹۰۰ هزار نفر همچنان در صف تشرف به حج قرار دارند و به‌کارگیری کارگزاران مانند دهه‌های گذشته دیگر امکان‌پذیر نیست.

در ابتدای این دیدار که در فضایی سرشار ازصمیمیت و همدلی انجام شد، حجت‌الاسلام و الملسمین «هادی اکبری» مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در گزارشی حضور پرشور علمای اهل سنت در بعثه مقام معظم رهبری را نمونه‌ای از اخوت و برادری دینی دانست.

وی گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری راهی جز اخوت و برادری دینی وجود ندارد و در ایران اسلامی به برکت رهنمود‌های امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی، شیعه و سنی در کنار هم به فکر حفاظت از اصل اسلام و مقابله با دشمنان دین خدا هستند و نمونه آن را در حج امسال در روز عرفه و در صحرای عرفات در برگزاری مراسم برائت در چادر‌های زائران اهل تشیع و اهل تسنن دیدیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار