امام جمعه کرمان:

واقعه غدیر، منشأ عاشورا و اربعین و همه حرکت‌هایی است/انتخاب اصلح برعهده مردم است

حجت‌الاسلام «علیدادی‌سلیمانی» واقعه غدیر، منشأ عاشورا و اربعین و همه حرکت‌هایی است که حول امام جامعه اتفاق افتاد و بزرگترین واقعه پس از رسالت پیامبر(ص)، غدیر است و به نص قرآن تکمیل کننده رسالت پیامبر(ص) است.
کد خبر: ۶۷۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸ - 23June 2024

واقعه غدیر، منشأ عاشورا و اربعین و همه حرکت‌هایی است/انتخاب اصلح برعهده مردم است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌سلیمانی» نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، سوم تیرماه در جلسه شورای اداری کرمان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر، اظهار داشت: غدیر بسیار مهم، جایگاه هدایت انسان و امتداد امامت و رسالت است. امامت و ولایت، پرچمی که رسالت و نبوت برعهده داشت را در بین مردم برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه جایگاه حقوقی امامت و رسالت به قدری ارزشمند است که در طول تاریخ شخصیت حقیقی انبیا و ائمه(ع) فدای شخصیت حقوقی آنها شد و نمونه آن امام علی(ع) و امام حسین(ع) است، تصریح کرد: نبوت و امامت که مسئولیت هدایت انسان را برعهده دارند به انسان‌های بالاتر، برتر و منتخب سپرده شده است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: واقعه غدیر، منشأ عاشورا و اربعین و همه حرکت‌هایی است که حول امام جامعه اتفاق افتاد و بزرگترین واقعه پس از رسالت پیامبر(ص)، غدیر است و به نص قرآن تکمیل کننده رسالت پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، افزود: در انتخابات، سه محور قابل توجه است که محور نخست ساختار مطمئن، افتخارآمیز، قانونمند و با برنامه نظام جمهوری اسلامی است. شاهدیم کشور با اینکه در غم از دست دادن رئیس‌جمهور شهید قرار دارد و علیرغم دشمنی‌های موجود و فراخوان‌هایی که زده شد، در امنیت و آرامش کامل به سر می‌برد؛ هیچ توقفی صورت نگرفت و کشور خود را آماده انتخاب رئیس‌جمهور می‌کند که این نشان از استحکام ساختارهای نظام است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها بر این است که مشارکت در انتخابات بالا باشد، افزود: تصمیم انتخابات با جمهور یعنی مردم است و پای صندوق‌های رأی سرنوشت‌ها مشخص می‌شود. امروز هیچ‌کس با قاطعیت نمی‌تواند بگوید رئیس‌جمهور منتخب چه کسی است که این نتیجه صداقت و اعتماد بالایی است که مسئولان نظام ایجاد کرده‌اند و انتخابات مؤمنانه و متکی به آرای مردم این تابلو را ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه مشارکت هدف اصلی همه جریانات کشور است و هر کسی بخواهند موضعی را تضعیف کند جفا کرده زیرا همه می‌دانند انتخابات آزاد است، افزود: فردی باید رئیس‌جمهور شود که صلاحیت و قابلیت بالا داشته باشد تا بتواند در عرصه‌های مختلف کشور مأموریت خود را انجام دهد.

امام جمعه کرمان در پایان گفت: انتخاب اصلح برعهده مردم است که با مطالعه، بینش و مشورت پای صندوق‌های رأی حاضر شده و فرد اصلح را انتخاب می‌کنند. توصیه این است هرچه فردی انقلابی‌تر، مؤمن‌تر، با سابقه درخشان‌تر، جهادی‌تر و مسلط‌تر بر اوضاع کشور انتخاب شود به انسجام ملی کمک می‌کند و در خدمت عزت اسلامی و تقویت‌کننده غرور ملی خواهد بود. امیدواریم فرد اصلح و کسی که در گفتار و عمل در گفتمان انقلاب قوی‌تر است انتخاب شود تا در تراز انقلاب بوده و خط خدمت‌رسانی شهید جمهور را قدرتمندتر پیش ببرد و شاهد ایران قوی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار