تبعات جنگ تمام‌عیار رژیم صهیونیستی با حزب‌الله

موازنه قدرت میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که در صورت وقوع درگیری تمام عیار، موجودیت غده سرطانی منطقه بیش از پیش به خطر می‌افتد.
کد خبر: ۶۷۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 24June 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس از گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز جنگ در غزه و گسترش تنش و درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان شاهد هستیم که بحران موجود میان دو طرف به سطح خطرناکی نزدیک شده است. این تنش و درگیری در صورتی که به یک جنگ گسترده ختم شود، بی‌شک بازنده اصلی آن رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر و نامشروع آن خواهد بود. حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار موشک و انبوهی پهپاد انتحاری آماده کرده که قادر است کل شبکه برق اسرائیل را نابود کند. این جنگ همچنین می‌تواند به یک جنگ بزرگ منجر شود که تل‌آویو را از چند جبهه درگیر کند. اولین نشانه چنین وضعیتی، هشدار غیررسمی روز گذشته انصارالله یمن است که گفته در صورت حمله متجاوزانه اسرائیل به لبنان، آماده‌ایم هزاران نیرو به لبنان اعزام کنیم. 

رژیم صهیونیستی بازنده جنگ با حزب‌الله

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در جدیدترین سخنرانی خود به تل‌آویو هشدار داد: «تهدید به جنگ ما را نمی‌ترساند. دشمن می‌داند که هیچ مکانی در اراضی اشغالی از موشک‌ها و پهپاد‌های ما در امان نخواهد بود. ما بانک اهداف واقعی و بزرگی داریم و قادریم به این اهداف برسیم. دشمن همچنین می‌داند که آنچه در دریای مدیترانه در انتظارش است بسیار بزرگ است و تمامی سواحل و کشتی‌هایش هدف قرار خواهد گرفت.»

اما چندین عامل موجب شده تا شاهد تشدید حملات رژیم صهیونیستی به سمت جنوب لبنان باشیم. نخستین عامل، عدم موفقیت در جنگ غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده ارتش این رژیم در نابودی گروه حماس، عامل دوم، ناکامی در از بین بردن فرماندهان این گروه مقاومت فلسطینی و سوم، شکست طرح تل‌آویو در کوچاندن مردم غزه به بیرون از این سرزمین است.

بر همین اساس، مجموع این عوامل و شرایط حال حاضر جنگ غزه موجب شده تا رژیم صهیونیستی بر میزان و حجم آتش و حملات خود نسبت به جنوب لبنان بیافزاید تا بلکه بتواند بر شکست‌ها و ناکامی‌های خود در جنگ با گروه حماس سرپوش بگذارد. در واقع سران و مقامات رژیم صهیونیستی افزایش سطح تنش و درگیری با حزب‌الله لبنان را راهی برای جبران عدم موفقیت ارتش این رژیم در جنگ غزه می‌بینند.

موضوع دیگر مشکلات و بحران‌های داخلی است که رژیم صهیونیستی در طول ۹ ماه اخیر و پس از آغاز جنگ غزه با آن دست به گریبان بوده و همچنان هم از حل و فصل آن ناتوان است. بحران‌هایی که از زمان انجام موفقیت آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان الاقصی» آغاز شد و با موضوع اسرای اسرائیلی که در دستان حماس زندانی هستند تا امروز امتداد پیدا کرده است.

از طرف دیگر انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که به واسطه عملکرد ناموفق در جنگ غزه و مشکلات داخلی به واسطه برخی از اعضای مهم و تاثیرگذار آن روی داده است به عاملی مهم تبدیل شده که این رژیم و ارتش آن را به سمت و سوی ماجراجویی تازه‌ای، آن هم در برابر حزب‌الله لبنان به عنوان قوی‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه سوق می‌دهد.

اما در آن سوی میدان، حزب‌الله لبنان از فردای آغاز جنگ غزه و در دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع این باریکه، عملیات‌ها و حملات خود به رژیم صهیونیستی را آغاز کرد و با گسیل نیرو‌های مبارز خود به مرز‌های جنوب لبنان با سرزمین‌های فلسطین اشغالی ارتش اشغالگر و نامشروع این رژیم را مجبور کرد تا دو لشکر از شش لشکری که برای جنگ در غزه داشت را به مرز‌های لبنان اعزام کند.

البته این پایان ماجرا نبود و عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان به مناطق مرزی سرزمین‌های فلسطین اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین موجب شده تا صد‌ها هزار نفر از صهیونیست‌های ساکن این مناطق به دیگر نقاط فرار کرده و این شهرک‌های صهیونیست‌نشین را ترک کنند. موضوعی که به یکی دیگر از بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

بر همین اساس و با جمع‌بندی وضعیت موجود و با توجه به قدرت و توان حزب‌الله لبنان و زرادخانه موشکی که در اختیار دارد و همچنین پهپاد‌هایی که اخیرا خریداری کرده است می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که این گروه مقاومت اسلامی لبنانی هم اکنون در بالاترین سطح و وضعیت آمادگی دفاعی و تهاجمی قرار دارد.

از طرف دیگر اخیرا با پرواز و عملیات شناسایی بسیار موفق و شگفت‌انگیز یکی از پهپاد‌های حزب‌الله لبنان بر فراز مناطق شمالی سزمین‌های فلسطین اشغالی و تصویربرداری از مراکز و مناطق حساس نظامی، تجاری و اقتصادی، این پیام واضح و روشن به تل‌آویو ارسال شد که حزب‌الله نقاط حساس این رژیم در شمال سرزمین‌های فلسطین اشغالی را شناسایی کرده است.

در حقیقت باید به این موضوع مهم توجه داشت که حزب‌الله لبنان در حال حاضر در بالاترین وضعیت آمادگی رزمی خود در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد که این مسئله را می‌توان از بیش از ۹ ماه عملیات و حملات منظم، دقیق و برنامه‌ریزی شده آن علیه مراکز و اماکن نظامی دریافت.

اگر رژیم صهیونیستی کوچکترین حماقتی را علیه این گروه حزب‌الله لبنانی انجام بدهد و خواسته یا ناخواسته جنگی را با این گروه مقاومت مردمی لبنانی آغاز کنند شاید آغازگر این جنگ آنها باشند ولی پایان آن در دستان حزب‌الله لبنان خواهد بود و لطمات و صدمات فراوانی را در این جنگ خواهند خورد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها