برپایی نخستین محفل انس و معرفت برای زائران ایرانی مدینه‌بعد

نخستین محفل انس و معرفت برای زائران ایرانی مدینه‌بعد در هتل «ارائک طیبه» مدینه منوره برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰ - 23June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، نخستین محفل انس و معرفت برای زائران ایرانی مدینه‌بعد شب گذشته (شنبه، دوم تیر) در هتل «ارائک طیبه» مدینه منوره برگزار شد.

این مراسم که نخستین محفل انس و معرفت برای زائران ایرانی میدینه‌بعد در شهر پیامبر (ص) بود و در آستانه عید غدیر خم برگزار شد، با تلاوت زیبا و تأثیرگذار «سید کریم موسوی» قاری و مبتهل برجسته کشورمان آغاز شد و حجت‌الاسلام «محمد میرزامحمدی» از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری درباره شأن و منزلت امام علی (ع) سخنرانی کرد.

برپایی نخستین محفل انس و معرفت برای زائران ایرانی مدینه‌بعد + فیلم

وی گفت: ماه ذی‌الحجه از ابتدا تا پایان، مناسبت‌هایی دارد که در قرآن کریم از آن به ایام‌الله تعبیر شده و پروردگار متعال به این روز‌ها قسم یاد کرده است.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی اضافه کرد: دهه امامت و ولایت که از ۱۵ ذی‌الحجه آغاز و تا روز ۲۵ این ماه ادامه دارد، از زیباترین روز‌ها در تقویم اسلامی است و آیات شصت‌وهفتم و سوم سوره مائده، آیات ولایت و تطهیر در این ایام در شأن و منزلت امام علی (ع) نازل شده است.

این خطیب بعثه در ادامه گفت: از عید غدیر خم به عیدالله الاکبر تعبیر شده و معرفی امام علی (ع) برای جانشینی از سوی پیامبر (ص) و مقام و منزلت امیر المؤمنین (ع) را بیان می‌کند.

وی در پایان به آیه ۶۷ سوره مائده «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ ـ اى پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ کن و اگر نکنى پیامش را نرسانده‏‌اى و خدا تو را از [گزند]مردم نگاه مى‌دارد آرى خدا گروه کافران را هدایت نمى‎‌کند» اشاره کرد و گفت: این آیه در ایام ۱۶، ۱۷ و ۱۸ ذی‌الحجه بر پیامبر (ص) نازل شده است.

برپایی نخستین محفل انس و معرفت برای زائران ایرانی مدینه‌بعد + فیلم

نوای دلنشین «مهدی سلحشور» مداح و ذاکر اهل بیت (ع) که به بیان مناقب و فضیلت‌های امام علی (ع) پرداخت و گوشه‌هایی از عظمت واقعه غدیر را بیان کرد، پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها