حمله جنگنده‌های عراقی به مخفیگاه تروریست‌های داعشی در «حمرین»+فیلم

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از هلاکت ۳ تروریست داعشی در استان دیاله طی یک عملیات هوایی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵ - 23June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، فرماندهی عملیات مشترک عراق از انجام سلسله عملیات «موفق» علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

حمله جنگنده‌های عراقی به مخفیگاه تروریست‌های داعشی در «حمرین»+فیلم

 در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است: در تداوم عملیات یگان‌های امنیتی در تعقیب عناصر گروه شکست خورده داعش و پس از ضربات کوبنده به عناصر این گروه طی روز‌های گذشته و کشته شدن ۳ تروریست در وادی الشای و وادی ام الخناجر در حوزه استحفاظی کرکوک در تاریخ ۲۰ ژوئن و سپس هلاکت ۷ تروریست طی روز گذشته (۲۲ ژوئن) در منطقه بلکانه در شرق صلاح الدین، امروز هم عملیات جدیدی در دیاله علیه این عناصر تروریست انجام شد.

 در ادامه این بیانیه آمده است: نیرو‌های عراقی در اداره اطلاعات نظامی با اشراف، برنامه‌ریزی و نظارت واحد هدف‌گیری وابسته به فرماندهی عملیات مشترک توانستند چند مخفیگاه مهم عناصر داعشی را در کوه‌های حمرین در استان دیاله مورد هدف قرار دهند و سه تروریست موجود در داخل آن را به هلاکت برسانند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تاکید کرده است این عملیات با استفاده از جنگنده‌های F_۱۶ انجام شده و مخفیگاه مذکور را بر سر تروریست‌ها آوار کرده است. بر اساس بیانیه مذکور، در این عملیات چندین مخفیگاه داعش که در آن تسلیحات و مواد لجستیک وجود داشت، نابود شده است.

پیش از این، سرهنگ احمد الساعدی، از فرماندهان ارتش عراق گفته بود بقایای داعش در مخفیگاه‌هایی واقع در مناطق ناهموار و صعب العبور بین استان‌ها و در مرز با اقلیم کردستان و مشخصا در پنج استانِ نینوا، دیاله، کرکوک، صلاح الدین و الانبار و در مناطقی از مرز‌های استان‌های کرکوک و سلیمانیه مانند دره زغیتون، وادی الشای، کوه‌های شیخ یونس و دره حوران پنهان شده‌اند.

انتهایس پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار