نماینده ولی فقیه در مازندران:

مسئولان وظیفه دارند از حق و حقوق وقف و واقفین دفاع کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌های پرموقوفات و پر رقبات است، گفت: مسئولان وظیفه دارند از حق و حقوق وقف و واقفین دفاع کنند.
کد خبر: ۶۷۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳ - 23June 2024

مسئولان وظیفه دارند از حق و حقوق وقف و واقفین دفاع کنندبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین «خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مازندران الحمدالله یکی از استان‌های پرموقوفات و پر رقبات است، از نظر موقوفات رتبه سوم و از نظر تعداد رقبات رتبه اول را داراست.

وی افزود: رتبه بالای استان در زمینه موقوفات نشان‌دهنده این است که اصناف و مردم ما انسان‌هایی دیندار، معتقد با اخلاق و اهل جهاد مالی هستند، منتها گاهی این دینداری در تضاد با موقوفات است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها ملاحظه چندانی به موقوفات ندارند، البته بعضی‌ها به اصل موقوفات اعتراضی نداشته و آن را قبول دارند، بخشی از اینها هم درگیری در دادگاه‌ها است که باید حل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر یک ریال مال غیر از موقوفه را در مال وقف بیاورید مدیون صاحب وقف هستید و اگر هم یک ریال موقوفه در مال شخصی این و آن برود هیچ وفایی نمی‌کند و خدا هم راضی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند از حق و حقوق وقف و واقفین دفاع کنند، یادآور شد: در مازندران شاهد این بودیم که در گذشته‌های دور و نزدیک بخشی از موقوفات را به‌عنوان سر قفلی دادند، الان یک سرمایه عظیمی از موقوفات ما به‌عنوان سرقفلی در اختیار اینهاست که ثروت عظیمی بود.

این مسئول ضمن گلایه نگاه حاکم در گذشته، عنوان کرد: در هر حال این یکی از معضلات ماست که بهانه برای حل و فصل کم نیست و باید تکلیف اینها روشن شود، مدیران باید تدبیر بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها