معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

عده‌ای نمی‌خواهند شهید رئیسی الگوی حکمرانی اسلامی معرفی شود

«جان‌نثاری» گفت: دلیل مخالفت عده‌ای با دولت شهید رئیسی جلوگیری از الگوسازی اوست، آن‌ها نمی‌خواهند شهید رئیسی به عنوان ارائه‌دهنده الگوی حکمرانی بی‌بدیل معرفی شود.
کد خبر: ۶۷۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳ - 24June 2024

عده‌ای نمی‌خواهند شهید رئیسی الگوی حکمرانی اسلامی معرفی شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، صبح امروز در نشست با جمعی از اقشار استان با موضوع تبیین برخی اقدامات و خدمات راهبردی رئیس جمهور شهید در استان اصفهان، همزمان با گرامیداشت اربعین شهادت سیدالشهدای خدمت اظهار داشت: انقلاب اسلامی شروعی برای حاکمیت دینی بود و بر اساس تعالیم عالی اسلام توسط فقیهی جامع‌الشرایط بر پا شد، پس از امیرالمؤمنین (ع)، امام خمینی با انقلابی که انجام داد فصل جدیدی در حاکمیت دینی بر پا کرد.

وی افزود: فرایند تکامل حاکمیت دینی طبق فرموده امام خامنه‌ای شامل انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی است. انقلاب توانسته تحولی ایجاد کند که الگو شده و هر جای دنیا کسی بخواهد ندای ضدظلم بلند کند، پرچم جمهوری اسلامی، عکس امامین انقلاب و سردار سلیمانی بر سر دست است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تشریح کرد: همه اذعان دارند برای موفقیت باید از امام خمینی و نظام اسلامی الگو بگیرند. حاکمیتی که برای درست زیستن و آزاده بودن، شکل می‌گیرد باید بر اساس خدا باشد، ممکن است شکل متفاوتی داشته باشد اما شاکله کلی نظام اسلامی الگو شده است.

جان‌نثاری ادامه داد: دولت اسلامی متشکل از مجلس، قوه قضائیه، نیروی مسلح و.. هم جزئی از دولت اسلامی است؛ انقلاب به عنوان الگو ارائه داده شد اما نتوانستیم دولت اسلامی را به عنوان الگو ارائه کنیم.دلیل مخالفت عده‌ای با دولت شهید رئیسی جلوگیری از الگوسازی اوست، آن‌ها تنها به دنبال خلاصه کردن شهید رئیسی در رفتارهای فردی خوب هستند و نمی‌خواهند شهید رئیسی به عنوان ارائه دهنده الگوی حکمرانی بی‌بدیل معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید الگوی دولت اسلامی ارائه دهیم تا دنیا بتواند از ما بیاموزد؛ برخی افرادی که در این جایگاه بودند، نه تنها الگوی دولت اسلامی نیستند بلکه با ارزش‌های جمهوری اسلامی مقابله کردند و مقابل آن ایستادند. دولت حکمرانی اسلامی که شهید رئیسی آغاز کرد، شاخصه‌هایی دارد؛ اولین شاخصه آن نگاه رئیس جمهور به اسلام و احکام اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: شهید جمهور ذوب در اسلام بود و مبنای عمل او حکم خدا بود، او تخطی را جایز نمی‌دانست و با عمل به این الگو به جای حرف زدن از آن؛ در ۴۵ سال فعالیتش در پست‌های مختلف نشان داد ملزم به اصول اسلام است. معیار دوم الگوی ولایت‌مداری است، الگوی شهید رئیسی الگوی التزام و ملازم بودن با ولی بود؛ او پا جای پای مقام معظم رهبری می‌گذاشت و حتی به قیمت زیر سؤال رفتن خودش از گوش دادن به فرمان ولی سرپیچی نکرد.

جان‌نثاری تأکید کرد: دیگر شاخصه‌ای که در الگوی حکمرانی شهید رئیسی وجود داشت؛ نگاه به مردم به عنوان ولی‌نعمت بود و الگوی خادم و مخدومی را به جای الگوی ارباب رعیتی در دستور کار قرار داد. شهید رئیسی قرب الهی را در تکریم مردم و خدمتگزاری به آنان می‌دانست و اگر می‌توانست خدمتی به مردم کند دریغ نمی‌کرد؛ الگویی که شهید رئیسی ارائه داد عشق به مردم بود؛ نگاهش به مردم هیچ تفاوتی نداشت، بلکه قشر ضعیف‌تر را بیشتر مورد توجه قرار می‌داد.

وی گفت: سید محرومان نه‌تنها از سیره علوی حرف زد بلکه به آن عمل کرد و الگوی حکمرانی اسلامی را مورد توجه قرار داد و بر اساس حکمت، عزت و مصلحت دقیق عمل کرد.او تنها به چهار کشور موجود در دنیا کفایت نکرد، پس از شهادت او ۶۵ هیأت برای عرض تسلیت به ایران آمدند که نوع نگاه به همسایگان و کشورهای مختلف دنیا سبب این رویداد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: می‌بینیم برخی عربده‌کشی می‌کنند، در فرودگاه به همین افراد بنزین برای هواپیما ندادند؛ با روشن نکردن الگوی حکمرانی، جای شهید و جلاد عوض می‌شود. شاخصه دیگر فسادستیزی است، فاسد نبودن شرط لازم برای فسادستیزی است اما کافی نیست؛ شهید رئیسی مانند دریا بود و فساد را پس می‌زد نه مانند برخی دولت‌ها که مانند برکه فساد را در خود می‌پرورانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار