مروری بر زندگینامه سردار شهید «سیدعبدالحسین ولی‌پور»

سردار شهید «سید عبدالحسین ولی پور» در ۳ خرداد ۱۳۴۵ در روستای ده برآفتاب چشم به جهان گشود و در ۲ اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۶۷۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴ - 24June 2024
مروری بر زندگینامه سردار شهید «سیدعبدالحسین ولی پور»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار شهید «سیدعبدالحسین ولی پور» فرزند سید خلیفه ۳ مهر ۱۳۴۵ در روستای ده برآفتاب از توابع شهرستان بویراحمد چشم به جهان گشود. 
 
با پیروزی انقلاب برای مقابله با ضد انقلاب به سنندج رفت و به عنوان بسیجی برای پاکسازی کردستان فعالیت می کرد. شانزده ساله بود که اولین بار در پی دستور امام خمینی، برای شکست حصر آبادان (عملیات ثامن الائمه) از طریق سپاه عازم جبهه شد. 
 
آموزش فشرده فرماندهی گردان های خط شکن را گذراند و سپس سپاه، وی را برای آموزش بسیجیان به پادگان آموزشی کازرون فرستاد. انگیزه اش از رفتن به جبهه، دفاع از اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی بود و می گفت: یا جنگ یا پیروزی .در اغلب عملیات ها معاون گردان و در چندین عملیات فرماندهی گردان بود.
 
در عملیات های مسلم بن عقیل، محرم، طریق القدس، رمضان و خیبر شرکت داشت و بارها در این عملیات ها مجروح شد. سرانجام این سردار مجاهد طی عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی فاو در بمباران شیمیایی مجروح و ۲ اسفند ۱۳۶۴ در بیمارستان امام خمینی تهران به فیض شهادت نائل آمد.
  
فرازی از وصیت نامه سردار شهید «سید عبدالحسین ولی پور»: 
 
حقير ضمن اعتقاد به اصل و مبانی مكتب حيات بخش اسلام و عمل به فروعات آن و اعتقاد به روز جزا و محاسبه ذره ذره اعمالمان در روز « يوم تبلی السرائر » كه همه رازها فاش می شود، از شما می خواهم كه تقوای الهی را، كه شرط ايمان واقعی به اسلام است، پيشه خود كرده و در سايه ولايت امر برای اعتلای اسلام كوشا باشيد ان شاءالله
 
سخنی با مقلدان روح‌الله، اين فرماندهان و سربازان ولی الله الاعظم(عج)، كه می بايست كشتی نجات انقلاب اسلامی را كه در دريای پرطوفان حيله ها و مكر و نفاق های شياطين بزرگ و كوچك شناور است به ساحل برسانيد.
 
ارزش خود و نعمت رهبری را بدانيد و گذشته های تلخ را به ياد آوريد و از تجارب شهدا استفاده نماييد و رسالت ارزش آور انقلاب را درك نماييد و مواظب قلبتان، اين روح خدا در جماران، باشيد و تسليم امر او بوده و مواظب شياطين درون و برون باشيد و با توكل به خدای واحد و جوشش با روحانيون مبارز در خط امام، اين علمداران مبارزه حق و باطل، حافظ اين انقلاب باشيد و از دستاوردهای آن حراست نموده و جهاد اكبر را فراموش نكرده و تقوای الهی را نصب العين خود قرار دهيد و با استواری ميهن اسلامی را از گرداب های جريانات انحرافی و التقاطی و دودستگی برهانيد.
 
و اما مردم! ای كسانی كه امام شما را ولی نعمت انقلاب می داند! ای مظلومين تاريخ! با ياد آوردن تاريخ صدر اسلام بيش از اين بايد صبر و استقامت داشته باشيد و در هنگام وسوسه ها به ياد خدا باشيد كه « الا بذكر الله تطمئنّ القلوب » و وقتي رو به سوی خدا رفته ايد همه مشكلات و سختی‌ها آسان می‌گردد و برای اسلام با جان و مال و فرزند و عيال و خانواده پيكار می كنيد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار