در آستانه عید سعید غدیر خم برگزار شد؛

دیدار عیدانه در مکه+ تصاویر و فیلم

مراسم جشن «غدیر» عید ولایت و امامت، در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷ - 24June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، دیدار عیدانه اعضای ستاد حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت همزمان با عید سعید غدیر خم در مکه برگزار شد.

در این مراسم نورانی و روحانی که اعضای شورای افتاء اهل سنت و «حسن زرنگار» سرکنسول کشورمان در جده هم حضور داشتند. حمید رمضان پور، امیر عارف، محسن مرادی و سید محمود علوی از ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی‌خوانی پرداختند.

دیدار عیدانه در مکه+ تصاویر و فیلم

در بخشی از این مراسم، آیت‌الله شیخ جواد مروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در باره عید غدیر، عیدالله الأکبر و موضوع فلسطین سخن گفت و عید امامت و ولایت را ارزشمندترین و والاترین عید اسلام عنوان کرد. 

وی ادامه داد: بنا به گفته یکی از اندیشمندان اهل سنت لبنانی، اگر از اسلام بگوییم، ولی از امیرالمومنین (ع) نگوییم، مانند قلبی است که قلب ندارد. در چکامه غدیر علما و اهل تفکر فراوانی وجود دارند که از حضرت علی (ع) سخن گفته‌اند.

دیدار عیدانه در مکه+ تصاویر و فیلم

آیت‌الله مروی افزود: ان‌شاءالله امت اسلامی به برکت این روز شاهد آزادی فلسطین باشد و ملت ایران هم انتخابی خوب را پشت سر بگذارند.

در ادامه جشن غدیر در مکه مکرمه که با مولودی‌خوانی در وصف مولا علی (ع) همراه بود، حجت‌الاسلام محمدرضا حضور بخش در سرزمین وحی معمم شد.

فیلم‌هایی از این مراسم را در زیر ببینید:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار