نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم پرهیز از چندصدایی و چندنگاهی در مدیریت فضای مجازی

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه همه چیز دولت الکترونیک وابسته به مخابرات قوی است، گفت: اینجا با چندصدایی و چندنگاهی در مدیریت فضای مجازی مواجه هستیم، در حالی که این فضا رها نیست، و باید ضابطه‌مند باشد و به یک شکلی اعتماد را جلب کنیم.
کد خبر: ۶۷۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸ - 24June 2024

لزوم پرهیز از چندصدایی و چندنگاهی در مدیریت فضای مجازیبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار «مجید سلطانی» مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: خدا را شاکریم که راه حق و درست و ولایت بعد از پیغمبر (ص) را به ما نشان داده و معرفی کرده و ما هم پذیرفتیم.

وی افزود: کسب رتبه اول منطقه در حوزه مخابرات براساس افق ترسیم شده مدنظر ماست، امروز تمام شبکه‌های مجازی و پیام‌رسانان داخلی، ارتباطات و ... وابسته به زیرساخت‌های مخابراتی است.

آیت الله محمدی لائینی گفت: اگر ما بخواهیم تبلیغاتی در حوزه دینی و فرهنگی خودمان داشته باشیم باید از مدرن‌ترین وسایل ارتباطی روز استفاده شود که آن هم وابسته به این است که زیرساخت مخابراتی‌اش درست شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: دولت الکترونیک که شعارش را می‌دهیم همه چیزش بسته به مخابرات قوی است، پس باید زیرساختش حتی در روستا وجود داشته باشد، جامعه بدون کاغذ باید داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حال ممکن است با تحریم‌هایی مواجه باشیم، اما اولا اینکه ما نشان دادیم توانمندی خنثی کردن تحریم‌ها را داریم و همچنین می‌توانیم استعداد‌های درونی را فعال کنیم تا بدون نیاز به خارج ما را در زمینه مخابرات، دانش بنیان‌ها و امثال اینها ارتقا ببخشند.

این مسئول تاکید کرد: مازندرانی که بالای ۲۵ میلیون نفر در سال مسافر دارد نیاز به ارتباطات دارد، مازندرانی که در دنیا با عنوان منطقه گردشگری شناخته می‌شود اینها می‌تواند فرصت باشد، کسب درآمد شود.

وی با بیان اینکه ما در استفاده از فرصت‌ها ضعیف هستیم، گفت: مثلا در بحث اقتصاد دریامحور یا از بستر سواحل ۶۰ متری که آزاد شده، چه استفاده‌ای شده ما یک مرتبه باید بستر ایجاد کنیم و مرتبه دیگر از آن استفاده کنیم.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: جلب اعتماد خیلی مهم است، باید به یک شکلی اعتماد را جلب کنیم، اینکه یک پیام‌رسان خارجی با فیلتر در درون کشور باز می‌شود یک دهن‌کجی به نظام است، اینجا با چندصدایی و چندنگاهی در مدیریت فضای مجازی مواجه هستیم، در حالی که این فضا رها نیست، باید ضابطه‌مند باشد، سیاست باید اعمال شود.

این مسئول تصریح کرد: تیم‌ها و گروه‌های فرهنگی و جهادی از طلاب داریم که با فضای مجازی آشنا هستند اینها را می‌توانیم بسیج کنیم تا چگونگی استفاده از این بستر فراهم شده به‌وسیله سربازان حوزه فناوری تبیین و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی یادآور شد: ما در یک جنگ الکترونیکی، فناوری، جاسوسی و فناوری هستیم اگر ضعیف باشیم از پس آنها برنمی‌آییم از این رو نهاد‌ها باید بالاترین امکانات ارتباطی و زیرساخت‌های قوی برخوردار باشند، از نفوذ اجانب در حوزه مخابرات که زیرساخت است جلوگیری کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار