نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم توسعه اقتصاد دریامحور در بندر امیرآباد

آیت الله «محمدی لائینی» با تاکید بر توسعه اقتصاد دریامحور در بندر امیرآباد، گفت: تولید هزار مگاوات برق خورشیدی در استان در دستور کار است که قطعا زمین بندر امیرآباد این ظرفیت را دارد.
کد خبر: ۶۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹ - 24June 2024

لزوم توسعه اقتصاد دریامحور در بندر امیرآبادبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای اداری بندر امیرآباد، اظهار داشت: از شنیدن موفقیت‌ها خوشحال و از بیان کاستی‌ها ناراحت خواهیم شد، چنانچه کشوری که متعلق به امیرالمومنین (ع) رونق داشته باشد در جهان سربلند هستیم.

وی افزود: در جهان امروز اگر موفق نباشیم قطعا به انقلاب ما آسیب می‌رسد و حیثیت این کشور شیعی در خطر می‌افتد که خسارت حیثیتی ما سخت‌تر خواهد بود، اینجا اگر درست کار نکنند به حضرت علی (ع)، شیعه و تشیع آسیب می‌رسد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه این کشور یک کشور معمولی نیست، عنوان کرد: اجر و ثواب خدمات شما خیلی خیلی بیشتر از این است که اگر مدیر یک بندر در کشور معمولی بودید ولی اینجا ارزش معنوی بیشتری دارد، از این رو شبانه‌روز برای سربلندی کشور امیرالمومنین (ع) تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های اقتصاد دریامحور را ابلاغ کردند و برنامه هفتم توسعه هم باید امسال شروع شود که اینها زمینه‌های خوبی برای توسعه بنادر استان می‌تواند باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هفت استان ساحلی داریم بنده دوست دارم اقتصاد دریامحور توسط این استان‌ها طی ارتباطی عملیاتی شود، از دریا آنچنان که باید استفاده نمی‌شود و بیشتر بنادر ما دروازه‌های ورود شدند که به رکود داخلی منتهی می‌شود نه دروازه‌های صادرات، دلیلش هم این است که در زیرساخت‌های صادرات نسبت به واردات عقب‌تر هستیم.

امام جمعه ساری اعلام کرد: صاحبان دانش در همین زمینه ترانزیت می‌گویند اگر بتوانیم ترانزیت را در استان راه بی‌اندازیم شاید بتوانیم بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که ثروت عظیمی است، اما ما این را ساده می‌گیریم اینکه ترانزیت صفر بود برای من گران تمام شد.

وی یادآور شد: شما زمین وسیعی دارید، برای پنل‌های خورشیدی تولید برق می‌توانید از آن بهره برده و یا بفروشید، ما الان چهار هزار مگاوات مصرفی برق و ۲هزار مگاوات تولید داریم، تولید هزار مگاوات برق خورشیدی در استان در دستور کار است که قطعا زمین بندر امیرآباد این ظرفیت را دارد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: راهبندان جاده به سمت رستمکلا باید حل شود که نیاز به پیگیری دارد، مسیر ۱۶کیلومتر نزدیکتر می‌شود و به نفع سیستم حمل و نقل بوده منجر به کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه جریان منطقه آزاد آسیب‌ها و موفقیت‌های خاص خودش را دارد، گفت: امیدواریم اقتصاد دریامحور در بندر شکوفاتر از هرجایی شود، خوشبختانه یک متر کاهش تراز آب دریا اینجا نتوانست آسیبی بزند، چون تمهیدات لازمی داشتید، اما در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد کرد که باید به فکر آن باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار