رئیس کل دادگستری استان سمنان:

شرکت حداکثری در انتخابات نشانه دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است

حجت‌الاسلام «اکبری» گفت: شرکت منسجم و حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین نشانه دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است.
کد خبر: ۶۷۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲ - 25June 2024

 به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «محمدصادق اکبری»، رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در مراسمی به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه، ضمن تبریک عید غدیر خم و هفته قوه قضائیه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی اظهر داشت: مهم‌ترین رخداد واقع شده در این عالم، واقعه غدیر خم بوده و برای ما که عهد جمهوری اسلامی ایران را درک کرده‌ایم، تا حدودی عظمت غدیر قابل درک است؛ چراکه جامعه ما در دوران بعد از انقلاب شباهت زیادی به جامعه دوران پیامبر (ص) داشته است.

اکبری تصریح کرد: آن زمان در وضعیتی که خفقان خاصی در جامعه حاکم شده بود و تردید و دودلی همه جامعه را فراگرفته بود که پس از پیامبر (ص) موضوع جانشینی چگونه خواهد شد و هر گروهی برای خود نقشه راهی می‌کشید و پیامبر عظیم‌الشأن (ص) اسلام مسأله جانشینی را برای همیشه فیصله داده است.

 وی افزود: در واقعه غدیر خم با طرح موضوع جانشینی مولا علی (ع)، دست او را به‌عنوان جانشین خود بالا برد و او را به‌عنوان ولی امر مسلمین معرفی کرد و به این ترتیب، به تمام نگرانی‌ها پایان داد.

 رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در دوران انقلاب نیز حضرت امام خمینی (ره) با تیزهوشی و ذکاوت و پیش‌بینی مسائل، موضوع ولایت‌فقیه در جامعه اسلامی را مطرح کرد و فرمود «پشتیبان ولایت باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد».

اکبری با اشاره به آیه شریفه ۱۶ سوره «نحل» افزود: همان‌گونه که امام صادق (ع) فرمود «ما ائمه برای امت اسلامی علامت و نشانه پیدا کردن راه هستیم»، ولایت‌فقیه در جامعه اسلامی نیز علامت و نشانه برای تشخیص مسیر درست از نادرست است؛ چراکه معظم‌له همیشه در مقاطع حساس، بابصیرت و بینش دقیق مذهبی سیاسی و الهی، توطئه دشمنان را ترسیم و به حرکت در مسیر درست راهنمایی می‌کند.

 وی اظهار کرد: عالم ربانی و ذوالفنون آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی فرمود «نگاهتان به لب‌های رهبر باشد و ببینید از زبان ایشان چه پیامی صادر می‌شود و همان را گوش کنید و نجات پیدا می‌کنید» که حقیقتاً همین‌گونه هم هست.

 رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: یادمان نرفته که چگونه در تمام کشور‌های اطراف ما اعم از عراق، عمان، افغانستان، سوریه، ترکیه یا خیلی کشور‌های دیگر جهان چگونه آتش اختلاف و درگیری شعله‌ور بود ولی در این میان، ایران اسلامی ما به برکت وجود ولی‌فقیه و مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای مانند یک گلستان آرام و در امنیت کامل بود.

اکبری با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری افزود: مصادف بودن انتخابات پیش روی با عید سعید غدیر خم بهانه خوبی برای تجدید پیمان با انقلاب اسلامی ایران در سایه ولایت‌فقیه و مکتب علوی است، با شرکت منسجم و حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری که مهم‌ترین نشانه دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری به رهبری یک فقیه آگاه و عالم جامع‌الشرایط با هدایت قلوب مردم شکل گرفت و پیش آمد و امروز مردم به تأسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن شاخصه‌های معرفی‌شده، رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی را برای مدیریت امور اجرایی کشور انتخاب خواهند کرد تا با در دست گرفتن سکان قوه مجریه، عظمت ایران اسلامی را بیش از پیش به جهانیان بشناساند و باعث یاس و ناامیدی در دشمنان شود.

 اکبری گفت: مهم‌ترین سرمایه دستگاه قضائی مانند هر دستگاه دیگری منابع انسانی است که تمام اهداف و برنامه‌های دستگاه، توسط این منابع محقق خواهد شد؛ پس حفظ این سرمایه عظیم از اوجب واجبات است و در دستگاه قضائی کشور، اقداماتی برای حفظ و تقویت منابع انسانی صورت گرفته ولی کافی نیست و بایستی بیشتر تلاش شود؛ در آینده شاهد تحول خوبی در معیشت و منزلت کارکنان باشیم.

 رئیس کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد: در سند تحول و تعالی قضائی به موضوع منابع انسانی به‌صورت ویژه توجه شده و برنامه‌ریزی‌هایی به‌صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ترسیم شده است که تا پایان سال ۱۴۰۵ به حول و قوه الهی این اهداف محقق و عملکرد قوه قضائیه در آن زمان باید به نحوی باشد که عدالت به بهترین وجه ممکن در جامعه ساری و جاری شده و تحقق این امر نیازمند تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه کارکنان قضائی و اداری در دستگاه قضائی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها