یادداشت/

امنیت ملی و ثبات اقتصادی؛ ره‌آورد مشارکت حداکثری در انتخابات

امروز که جمهوری اسلامی در برهه بسیار حساسی قرار دارد و شرایط جهان به سمت چند قطبی شدن می‌رود، قطعا امنیت و اقتدار مردم پایه عاملی است که کشور را در همه زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و ... توسعه می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ - 26June 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس_پوریا کریم پور؛ انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم به اوج حساسیت خود رسیده است و شور انتخاباتی تا حدودی در بطن جامعه و حتی بین قشر خاکستری دیده می‌شود، فارغ از اینکه کدام یک از جناح‌های سیاسی پیروز انتخابات شود، می‌توانیم با پیش‌بینی مشارکت بالای ۵۰ درصد پیروزی را برای نظام جمهوری اسلامی و برای ملت ایران تلقی کنیم.

امنیت ملی و ثبات اقتصادی ره آورد مشارکت حداکثری در انتخابات

وقایع تلخ اقتصادی در دهه نود که کام همه ملت را تلخ کرده بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به این موضوع تصریح کردند، گله مندی و ناراحتی‌های اقتصادی به حقی را برای مردم به وجود آورده است.
 
همچنین امپراطوری رسانه‌ای دشمن و جریان معاند که توسط سرویس‌های غربی و رژیم صهیونیستی تغذیه می‌شوند همه روزه هجمه‌های متعددی را علیه جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی وارد می‌کنند، بعد از شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه این طیف ورشکسته سیاسی نیز از هیچ کوششی برای تحریم انتخابات دریغ نکرده اند که البته به لطف خداوند متعال و شهدای گرانقدر انقلاب نظرسنجی‌ها مشارکت قطعی بیش از ۵۰ درصد مردم را نشان می‌دهند و قریب به ۳۰ درصد نیز مردد برای حضور در انتخابات هستند که این مسئله نوید برگزاری انتخاباتی شایسته را می‌دهد.
 
مشارکت بالای مردمی در انتخابات در هر کشور و نظام سیاسی از دو حیث اهمیت ویژه دارد، اولاً بیانگر حیات سیاسی و کنشگری و فعال بودن مردم است که به نوعی مهر تأیید مقبولیت بر آن نظام سیاسی می‌زند. به رغم همه مشکلات اقتصادی مردم و هجمه‌های رسانه‌ای معاندین، اما در برهه‌های حساس و وقایع سنگینی همچون شهادت آیت الله رئیسی و هیأت همراه مردم با حضور قاطع خود در صحنه همه رشته‌های دشمنان را پنبه خواهند کرد‌.
 
دوماً، به اعتقاد همه کارشناسان امنیت پایدار و اقتدار یک نظام بسته به میزان حمایت مردم و مردمی بودن آن نظام دارد، به عبارت دیگر عامل اصلی امنیت زا بیشتر مردم هستند تا تجهیزات و ادوات نظامی، و چه ملاکی معتبرتر و مهم‌تر از انتخابات برای تمیز مردمی بودن یا نبودن یک نظام سیاسی؟ امروز در صحنه نبرد غزه با رژیم صهیونیستی شاهدیم که گروه‌های مقاومت فلسطینی با حداقل امکانات و تجهیزات، دشمن تا بن دندان مسلح صهیونیست را که مورد حمایت همه ابرقدرت‌های غربی است را درمانده کرده اند.
 
جمهوری اسلامی هم امروز در برهه بسیار حساسی قرار دارد و شرایط جهان به سمت چند قطبی شدن می‌رود، قطعا امنیت و اقتدار مردم پایه عاملی است که کشور را در همه زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و ... توسعه می‌دهد.
 
انتهای پیام/۳۷۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار