با انتشار بیانیه‌ای؛

جامعه روحانیت مبارز مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جامعه روحانیت مبارز بیانیه‌ای منتشر کرد و بدین ترتیب مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد.
کد خبر: ۶۷۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ - 26June 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جامعه روحانیت مبارز بیانیه‌ای منتشر کرد و بدین ترتیب مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد.

/

این بیانیه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

بیانیه جامعه روحانیت مبارز پیرامون چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

«إِن َّ اللَّه َ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَمانات ِ إِلی أَهلِها وَ إِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن‌تَحکُمواِ بِالعَدل»
(سوره نساء آیه ۵۸)

انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت دینی بزرگترین نعمت الهی به مردم خداجوی ایران و تحقق‌بخش میراث گران‌سنگ انبیا و ائمه (علیهم‌السلام) و به ثمر نشستن مجموعه تلاش و مبارزه جهادگران راه خدا بوده است. 

انقلابی که توانست با شعار نه شرقی و نه غربی و بر مبنای مردم‌سالاری دینی، قله‌های بلندی را فتح نموده و افق روشنی را جلوی بشریت سرگردان در چنبره نظام‌های مادی گشوده و زمینه بیداری ملت‌ها را فراهم نماید.

اکنون که ملت بزرگ و هوشمند ایران در آستانه یکی از مراحل حساس و سرنوشت‌ساز تاریخ خود یعنی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد، جامعه روحانیت مبارز حسب تکلیف همیشگی خود، با تکریم مقام شهدای خدمت و در رأس آنان شهید آیت‌الله رئیسی ضروری می‌داند در موقعیت حساس داخلی و شرایط پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی مسائلی را با امت متعهد و وفادار به آرمان‌های امام (ره) و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) در میان بگذارد.

۱ ــ شرایط حاکم بر منطقه و تداوم جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و یکصد و بیست هزار شهید و مجروح و آوارگی و بی‌خانمانی‌های مردم مظلوم غزه از یک سو و شکل‌گیری جبهه چندملیتی مقاومت از ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن و فشار حاکم بر رژیم اشغالگر از سوی دیگر، مستلزم وحدت، انسجام و اقتدار در مجموعه قوای سه‌گانه به‌ویژه قوه مجریه تحت هدایت‌ها و سیاست‌های رهبری می‌باشد.

۲ ــ قدرت و اقتدار ایران در عرصه‌های مختلف هسته‌ای، فضایی، فناوری و به‌ویژه قدرت دفاعی و نقش هدایتگری و پشتیبانی معنوی از جریان پویا و بالنده مقاومت به‌ویژه پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق و بحران‌های حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی باعث شده جبهه کفر و استکبار تهدیدات خود را متوجه جمهوری اسلامی ایران نموده و در این شرایط، استحکام در عرصه حاکمیت به‌ویژه قوه مجریه از اهمیت بسیار بالائی برخوردار می‌باشد.

۳ ــ چنانچه قوه مجریه انسجام و توان لازم در ادای وظایف و انجام مأموریت‌های خویش داشته باشد و شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان سکان‌دار هیأت دولت از جوهره مدیریت و کارآمدی لازم واعتقاد به ولایت فقیه و مبانی انقلاب اسلامی و شأنیت و ظرفیت هماهنگی بین نیرو‌ها و مجموعه ظرفیت‌ها را داشته باشد و دارای بینش سیاسی در شناخت تهدیدات و آسیب‌هابوده و از شجاعت لازم در خط‌شکنی و برداشتن گام‌های بلند بهره‌مند باشد، به‌طور طبیعی زمینه حل مشکلات اقتصادی و تأمین معیشت مردم همراه با عدالت اجتماعی و تقویت مبانی دینی و تحقق نیاز‌های مادی و معنوی جوانان فراهم خواهد گردید.

جامعه روحانیت مبارز حسب وظیفه خود، با رصد مجموع تحولات و شرایط و تلاش برای ایجاد وحدت و انسجام، در این موقعیت حساس و سرنوشت‌ساز، ضمن احترام به همه چهره‌هایی که در این عرصه رقابت وارد شده‌اند، از ملت بزرگ ایران و دل‌دادگان به نظام اسلامی و ایران سربلند می‌خواهد با مشارکت فعال خود با انتخاب فرد لایق، شایسته، مدیر، کارآمد و معتقد به مبانی و اصول انقلاب تکلیف الهی و سیاسی خود را به انجام برسانند.

جامعه روحانیت مبارز

محمد علی موحدی کرمانی

۱۴۰۳/۴/۵»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار