نگاهی به زندگی شهید «محمدحسین فقیه مجومردی»

شهید «محمدحسین فقیه مجومردی» ۲۸ آذر ۱۳۴۸ در روستای ابراهیم‌آباد از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد و سرانجام ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در ام الرصاص عراق شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ - 26June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدحسین فقیه­ مجومردی» ۲۸ آذر ۱۳۴۸ در روستای ابراهیم‌آباد از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش محمدجواد، کشاورز بود و مادرش فاطمه­ جان نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. 

وی سرانجام ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در ام الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای روستای ابراهیم‌آباد شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش عبدالرضا نیز به شهادت رسیده است.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

اى مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شاهد باشید در قیامت ما نداى امام را لبیک گفتیم. امام را یارى کردیم.

هان اى مردم همه شما باید به جبهه بروید و تا آخرین قطره خون خود بجنگید، چون امام فرمود: «که اگر شهید شوید پیروزید و اگر هم پیروز شدید پیروزید. از مرگ نترسید زندگى ننگین بدتر است از مرگ در راه خدا.»

خدا در قرآن مى‌فرماید: «انالله و اناالیه راجعون» ما از اوییم و به او بر مى‌گردیم. اگر در هر نقطه از جهان باشید مرگ شما را استقبال می‌کند و به‌سوی شما مى‌آید اگر در جنگ باشید یا اگر در رختخواب باشید یا اگر در حال کارکردن و ... باشید مرگ شما را فرامی‌گیرد.

آیا بهتر است که در رختخواب با چند روز زحمت و تحمل و پیرى و پستى و خوارى در تختخواب درحالی‌که کف در دهان است بمیرى و یک چیز دیگر بدتر از همه آنهاست گناهان است که در دل تو موج مى‌افکند و دردل تو آتش مى‌افکند و وقتى که مردى هیچ‌کس زیر جنازه‌ات نمى‌آید به جزء چندنفری که اقوام خودت هستند.

شهید چند خصلت دارد: 

یک خصلت آن است که اولین قطره خونش که به زمین ریخت گناهان او بخشیده مى‌شود.

دوم در جهان آخرت بهترین راه نصیبش مى‌شود. سوم مى‌تواند ۶۰ نفر را شفاعت کند.

چهارم در یک‌لحظه از این دنیا خلاص مى‌شود و خدا هم در قرآن آیه‌اى براى عظمت شهید مى‌فرماید:

 «ولا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

گمان مبرید کسانى که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند؛ بلکه آنان زنده‌اند و نزد خداى خود روزى مى‌خورند.

خدایا خودت شاهد باش که من هدفى جز تو و مقصودى جز راهى که تو خودت توسط پیامبر اکرم (ص) و امامان معصومت به من نشان داده‌اى و عشقى جز شهادت در راه تو ندارم.

خداحافظ پدر و مادر مرا ببخشید که دیگر نتوانستم شما را ببینم دیگر در قیامت شما را زیارت مى‌کنم.

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار