رئیس دادسرای نظامی ناحیه دزفول:

تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات باید به نحو مطلوب انجام شود

امیری گفت: کارکنان نیرو‌های مسلح نباید له یا علیه نامزد‌های انتخابات اظهارنظری داشته باشند که جنبه تبلیغاتی داشته باشد، لکن تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات باید به نحو مطلوب انجام شود.
کد خبر: ۶۷۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸ - 26June 2024

تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات باید به نحو مطلوب انجام شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «محمدحسین امیری» رئیس دادسرای نظامی ناحیه دزفول امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: عضویت کارکنان نیرو‌های مسلح در سازمان‌ها، احزاب، جمعیت‌های سیاسی و مداخله و یا شرکت و یا فعالیت آنان در دسته‌بندی‌ها و مناقشه‌های سیاسی و تبلیغات انتخاباتی ممنوع است لذا اکنون که فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در کشور شروع شده است همه فرماندهان و نیرو‌های مسلح باید مقید به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و قانون اساسی و دستورالعمل‌های صادره از ستادکل نیرو‌های مسلح در این زمینه باشند.

رئیس دادسرای نظامی ناحیه شمال خوزستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات 8 تیر، افزود: نیرو‌های مسلح با احزاب سیاسی هیچ‌گونه وابستگی نباید داشته باشند و اقدامات لازم پیشگیرانه باید در یگان‌های نظامی و انتظامی انجام شود.

وی یادآور شد: کارکنان نیرو‌های مسلح نباید له یا علیه نامزد‌های انتخابات اظهارنظری داشته باشند که جنبه تبلیغاتی داشته باشد، لکن تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات باید به نحو مطلوب انجام شود.

معاون دادستان نظامی خوزستان گفت: اولویت اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم است و تدابیری در این خصوص اتخاذ شده و اقداماتی انجام شده که منجر به ازبین رفتن خطر وقوع جرایم یا کاهش خطروقوع جرایم در بین نیرو‌های مسلح شده و خوشبختانه نتایج مثبتی هم داشته است و هر ساله شاهد کاهش وقوع جرایم در نیرو‌های مسلح می‌باشیم.

وی تصریح کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تنها مرجع کیفری اختصاصی مصرح در قانون اساسی است که رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح را به عهده دارد.

امیری افزود: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو همانند انتخابات قبلی نیرو‌های مسلح از چنان توانمندی و تحرک و اقتداری برخوردار هستند که جرات هر گونه تعرض را از دشمنان نهان و آشکار کشور عزیزمان سلب نموده اند. آنان ماموریت‌های بسیار حساسی دارند که حفاظت از تمامیت ارضی، دفاع از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و تامین نظم و امنیت از جمله آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار