در حاشیه جلسه هیات دولت؛

اوجی: تولید نفت در دولت شهید رئیسی افزایش چند برابری داشته است

وزیر نفت گفت: زمانی که دولت آقای رئیسی آمد، میزان فروش نفت به دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و در ۱۴۰۳، سه میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید.
کد خبر: ۶۷۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ - 26June 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص آخرین وضعیت تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم باید بگویم که در سال ۱۳۹۸، میانگین تولید نفت ما دو میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه بوده است و در سال ۱۳۹۹ این عدد به دو میلیون و ۱۰۶ هزار بشکه بوده است. همچنین در خرداد ۱۴۰۰، دو میلیون و ۱۰۷ هزار رسید.

اوجی: تولید نفت در دولت شهید رئیسی افزایش چند برابری داشته است

اوجی افزود: زمانی که دولت آقای رئیسی آمد، میزان فروش نفت به دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۱ به دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۲، سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و در ۱۴۰۳، سه میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید.

وزیر نفت ادامه داد: مسئولین آمریکایی اعلام کردند که بیش از ۶۰۰ تحریم جدید برای کشورمان وضع کردند و با وجود اینکه تحریم‌ها تشدید شده است، تولید نفت خام کشورمان از دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده است لذا در بخش تولید نفت ۶۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان آنکه در مناظرات انتخاباتی و در حوزه نفت و گاز آمارهایی ارائه شد که دور از واقعیت بود، اظهار کرد: آمارهای که ارائه می‌کنم توسط کسانی تهیه شده است که هم در دولت دوازدهم بودند و هم در دولت سیزدهم، به گونه‌ای که در صادرات نفت کشور از ۱۸۲ میلیون بشکه سال ۱۳۹۸ به ۵۶۵ میلیون بشکه رسیده‌است که حدود دو و نیم برابر رشد را نشان می‌دهد.

وزیر نفت گفت: در بخش میعانات و نفت خام از حدود ۹ و ۱۰ میلیارد دلار در سال‌های ۸۹ و ۹۰ به ۳۶ میلیارد دلار میعانات و نفت خام رسیدیم. همچنین در صادرات گاز مایع کار بزرگی صورت گرفته است به گونه‌ای که از ۳/۲ میلیون تن در سال ۹۹ به ۶.۵ میلیون تن رسیده است، لذا رشد گروه نفت و گاز در اقتصاد کشور در سال‌های ۹۷ و ۹۸ که منهای ۳۵ درصد بوده است که و در سال ۱۴۰۲ این عدد مثبت ۲۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: این آمارها به دفتر مقام معظم رهبری سران قوا و بخت و اعضای کمیسیون‌های مجلس به صورت هر ماهه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار