انتخابات در جبهه‌ چگونه برگزار می‌شد؟

رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل علاوه‌ بر این‌که در عرصه نظامی، در مقابل دشمن متجاوز بعثی حماسه می‌آفریدند، در عرصه سیاسی نیز با حضور در انتخابات حماسه می‌آفریدند.
کد خبر: ۶۷۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳ - 28June 2024

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل علاوه‌بر این‌که در عرصه نظامی، در مقابل دشمن متجاوز بعثی حماسه می‌آفریدند، در عرصه سیاسی نیز با حضور در میدان انتخابات که نماد مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران است نیز هم به تکلیف خود عمل کرده و هم در این میدان نیز حماسه می‌آفریدند؛ اما انتخابات در جبهه‌ها چگونه برگزار می‌شد؟

چگونگی برگزاری انتخابات در جبهه‌ها

اجرای فرایند رأی‌گیری در جبهه‌ها برعهده واحد تبلیغات جبهه و جنگ بود؛ به‌طوری که در روز انتخابات صندوق‌های اخذ رأی در اردوگاه‌ها و پادگان‌هایی که رزمندگان در آن‌جا مستقر بودند و همچنین در اماکنی نظیر ایستگاه‌های صلواتی و ... مستقر شده و رزمندگان می‌توانستند رأی خود را به صندوق می‌انداختند. همچنین صندوق‌های اخذ رأی به محلی بین خط مقدم و خط دوم برده شده و رزمندگانی که در خط مقدم حضور داشتند، یکی‌یکی به عقب می‌آمدند و پس از شرکت در انتخابات، دوباره به خط مقدم باز می‌گشتند، یا این‌که رزمندگان واحد تبلیغات جبهه و جنگ صندوق‌های اخذ رأی را سنگر به سنگر به میان رزمندگان نیز می‌بردند و رأی آن‌ها را اخذ می‌کردند و پس از اخذ رأی، شناسنامه یا کارت شناسایی پلاک آن‌ها را مهر می‌زدند.

سردار «محمدباقر نیکخواه بهرامی» مسئول واحد تبلیغات جبهه و جنگ در دوران دفاع مقدس، درباره تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در جبهه‌ها به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، گفت: آن‌ زمان رادیوهای کوچکی گرفته بودیم و بین رزمندگان توزیع می‌کردیم تا برنامه‌های کاندیداها را از طریق رادیو گوش کنند. همچنین یکی از افراد واحد تبلیغات جبهه و جنگ را در بین آن‌ها مستقر می‌کردیم تا خصوصیات کاندیداها را بین رزمندگان تبیین کنند و سرانجام نیز رزمندگان نیز رأی خود را در صندوق‌ها می‌انداختند و سپس صندوق‌ها را به تهران می‌فرستادیم.

چگونگی برگزاری انتخابات در جبهه‌ها

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار