دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت:

شهید آیت‌الله رئیسی الگوی مدیریت دینی کشور بود

«عبودتیان» با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی با صلابت فریاد می‌زد «ما دولت سربازیم»، گفت: در او الگوی مدیریت دینی را دیدیم و ثابت کرد فقط با این نوع مدیریت می‌شود دنیای مردم را آباد کرد.
کد خبر: ۶۷۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ - 27June 2024

شهید آیت‌الله رئیسی الگوی مدیریت دینی کشور بود

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از کرمان،«سیداحمد عبودتیان» دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت امروز، هفتم تیرماه در مراسم بزرگداشت چهلم شهدای خدمت و شهدای هفتم تیر شهیدآیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران که در مصلی امام علی(ع) شهرکرمان برگزار شد، با بیان اینکه شهادت شهدای خدمت سند اثبات حقانیت نظام است، اظهار داشت: مردانی در این حادثه به شهادت رسیدند که در کسوت ریاست جمهوری، امام جمعه، وزارت و... بودند و نشان داد اساس در انقلاب اسلامی مقلدان امام خمینی(ره) هستند که سرنوشت آنها شهادت است.

وی با بیان اینکه این رویداد دوباره ثابت کرد که نظام جمهوری اسلامی به قدری زنده است که مسئولان آن می‌توانند به جاودانگی برسند، افزود: شهادت شهدای خدمت مهر باطلی بود بر اینکه گفتند ایران در انزوا است؛ مقامات ۶۸ کشور برای ادای احترام به ایران آمدند در حالی که بسیاری از آنها از کشورهای مسلمان نبودند اما برای شهید رئیسی احترام قائل بودند.

عبودتیان شهادت آیت‌‌الله رئیسی و ایجاد نشدن خللی در اداره کشور را نشان از اقتدار ساختار نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی دغدغه‌اش امر ولایت بود. در او الگوی مدیریت دینی را دیدیم و ثابت کرد فقط با این نوع مدیریت می‌شود دنیای مردم را آباد کرد. حجم، خدمت و کیفیت خدمت‌رسانی دوره شهیدجمهور قابل قیاس با دیگر دوره‌های چهارساله نیست.

وی با اشاره به سفر شهید آیت‌الله رئیسی به مناطق محروم و همچنین مناطقی که قبلاً مقام معظم رهبری رفته بودند برای پیگیری مصوبات، تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با صلابت فریاد می‌زد «ما دولت سربازیم» و اعتقاد داشت گفتمان دولت همان گفتمان مقام معظم رهبری و دولت مأمور به اجرای آن است. شهید ‌آیت‌الله رئیسی مثال خدمت را در کشور جابه‌جا کرد.

عبودتیان با اشاره به رشد اقتصادی، علمی و... کشور و همچنین افتتاح پروژه‌های مختلف در دولت سیزدهم، اظهار کرد: مسئله شهید آیت‌الله رئیسی انسان بود. ۱۸ ساعت کار سخت او یعنی مدیریت دینی و «وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ» را در این مرد دیدیم. او نگاهش به مردم و ایمانش به خدا بود. مردم را خلیفةالله می‌دید به همین دلیل از خدمت به مردم خسته نشد و محو در خواسته‌های مردم بود و هیچگاه اراده خود را بر رهبر معظم انقلاب ترجیح نداد.

وی با طرح این سؤال که کدام راه شهید رئیسی با متوقف شود؟ گفت: اگر او سفر استانی نمی‌رفت مشکلات اساسی مردم حل نمی‌شد. ما از درک مدیریت دینی شهید جمهور عاجز بودیم. ملاک او شایسته سالاری بود. شهید آیت‌الله رئیسی کسی بود که در اوج قدرت برای خود پروژه تعریف نکرد و کارهای معطل مانده را تکمیل کرد که یک فقره آن آب غدیر در خوزستان است که مشکل آب را برای دومیلیون و ۴۰۰ نفر حل کرده است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم کلاه سرمان نرود، افزود: الگویی که شهید آیت‌الله رئیسی مطرح کرد ما را به یاد بزرگانی همچون شهید بهشتی می‌اندازد. او همواره به دنبال پرهیز از اختلاف بین قوا و صادق‌الوعد بود یعنی مراقب بود به چیزی که به مردم گفته است به آن عمل شود،

عبودتیان در پایان با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی شاگرد خلف شهید بهشتی بود و نظارت مردم را بر نظارت بروکراتیک ترجیح می‌داد، گفت: مسئله شهیدجمهور مردم بودند، مردم نیز او را در زمان حیات شناختند و بیشتر از همه داغدار شدند. امیدواریم انتخابات پیش رو مایه سربلندی ملت ایران شود و راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار