اشتیاق زائران ایرانی مدینه‌بعد برای زیارت روضه شریفه نبوی

زائران ایرانی‌مدینه بعد که به زیارت مسجدالنبی (ص) مشرف می‌شوند، اشتیاق زیادی برای زیارت روضه شریفه که در حدیث نبوی، بهشتی و بسیار مقدس خوانده شده است، دارند.
کد خبر: ۶۷۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱ - 27June 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، روضةالنبی (ص)، روضه مطهّره یا روضه شریفه جایی میان منبر و مرقد پیامبر (ص) در مسجدالنبی (ص) است که در حدیث نبوی، بهشتی و بسیار مقدس خوانده شده است.

اشتیاق زائران ایرانی مدینه‌بعد برای زیارت روضه شریفه نبوی

زائران شهر پیامبر (ص) برای نماز خواندن و عبادت در روضه شریفه که در بخش جنوب شرقی مسجدالنبی (ص) واقع شده است، اشتیاق زیادی دارند؛ چراکه جایگاه ویژه معنوی و دینی در قلب مسلمانان دارد و سنگ بنای مسجدالنبی (ص) در این مکان گذاشته شده و توسط پیامبر اسلام (ص) باغی از باغ‌های بهشت دانسته شده است.

زائران ایرانی همچون زائران سایر کشور‌ها اشتیاق فراوانی برای زیارت این مکان مقدس دارند و پس از اخذ نوبت که با هماهنگی ستاد مدینه حج ۱۴۰۳ انجام و به مدیران کاروان‌ها ابلاغ می‌شود، به زیارت این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

زائران ایرانی مدینه‌بعد برای تشرف به روضه شریفه نبوی (ص) در محوطه در نظر گرفته شده در مسجدالنبی (ص) که امسال در مقابل درب شماره ۳۸ یا بقیع است، جمع می‌شوند و با هماهنگی مأموران و راهنمایان عربستانی و پس از کنترل مدارک ثبت نام، گروه به گروه به محوطه نزدیک به در ورودی راهنمایی می‌شوند و پس از چند دقیقه اجازه ورود به روضه شریفه را پیدا می‌کنند.

مساحت روضه شریفه ۳۳۰ متر مربع است و ظرفیت پذیرش ۸۰۰ زائر را دارد و هر زائر با دریافت مجوز به‌طور متوسط ۱۰ دقیقه را در این محل مقدس سپری می‌کند.

زائران نیز پس از ورود به داخل مسجدالنبی (ص) ابتدا مقابل منبر و محراب پیامبر (ص) نماز می‌خوانند و سپس به زیارت قبر منور آن حضرت (ص) می‌روند، اما به‌دلیل محدودیت زمانی، اجازه توقف به آنها داده نمی‌شود و خیلی زود باید از حرم نبوی خارج شوند.

یادآوری می‌شود، رزرو ساعت تشرف از طریق برنامه‌های Nusuk و Towakkalna انجام می‌شود و خادمان حرمین پیش از ورود زائران کد‌های QR زائران را اسکن می‌کنند و سپس به روضه مشرف می‌شوند.


انتهای پیام/ ۱۱۸

برچسب ها: زائر ، مدینه ، روضه ، خادمین حرم ، حج
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار