گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر در قم

آیین گرامیداشت چهل و سومین سالگرد شهدای حادثه تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و چهلم شهدای خدمت، امروز در سالن اجتماعات گلزار شهدای سوم خرداد قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶ - 27June 2024

گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و شهدای حادثه تروریستی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۱۳۶۰، امروز در سالن اجتماعات گلزار شهدای سوم خرداد قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام علی مظفری، رئیس کل دادگستری قم با بیان اینکه انقلاب‌اسلامی همواره بر مردم تکیه داشته است، اظهار داشت: دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب، برای منحرف کردن مسیر انقلاب، ترور فیزیکی و شخصیتی مسئولان را در پیش گرفت تا به زعم باطل خود به نظام ضربه بزند.

وی با یادآوری اینکه شهید بهشتی و اعضای حزب جمهوری اسلامی از ارکان اصلی انقلاب بودند گفت: این شخصیت‌ها، مهمترین نقش را در راهبری و هدایت مردم داشتند.

رئیس کل دادگستری قم با بیان این مطلب که دشمنان قبل از ترور فیزیکی به ترور شخصیتی شهید بهشتی روی آوردند افزود: صبوری، استواری و منطقی بودن شهید بهشتی اجازه این کار را به دشمنان نداد.

وی قتل عام مردم و مسئولان شاخص انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ را مورد اشاره قرار داد و گفت: امامان جمعه‌ای که در سنگر نماز جمعه با یک خطبه می‌توانستند یک حرکت جدی ایجاد کنند، مورد هدف قرار گرفتند.

مظفری همچنین شهید بهشتی را معمار دستگاه قضایی کشور توصیف کرد و گفت: شهید بهشتی دانش و تخصص حقوقی را با معرفت و شناخت دینی تلفیق داد و توانست پایه مدیریتی خوبی در دستگاه قضایی ایجاد کند، دادگاه‌های انقلاب‌اسلامی از نتایج آن می‌باشد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی در شکل‌دهی یک تفکر انقلابی مبتنی بر اسلام نقش بسزایی داشت، مردم نیز باور داشتند هر مسیری که توسط این شهید و یارانش ارائه می‌شود، اسلام اصیل است.

مظفری با بیان اینکه دشمن یک روز قبل از فاجعه هفتم تیرماه، اقدام به ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب کرد گفت: دشمن با این کارها، تصور کرد، انقلاب به خط پایان رسیده، ولی از ارتباط معنوی و عمیق ملت با رهبری غافل بود.

در ادامه، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان کرد: بسیاری از گرفتار‌هایی که امروز تحمل می‌کنیم برگرفته از جریان نفاق است.

وی تاکید کرد: تبلیغات مخربی که اکنون در دنیا علیه انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد نیز ناشی از جریان نفاق است و اگر این جریان را بخوبی نشناسیم، ضربات جدی تری خواهیم خورد.

این آیین با اجرای گروه سرود دانش آموزی امام علی (ع) و شعرخوانی آیینی سید جواد شیخ الاسلام همراه بود؛ در پایان، مزار شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر در گلزار شهدای شیخان قم و نیز قبور مطهر شهدای سادات این گلزار، با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا عطرافشانی و غبارروبی شد.

در آیین فوق، احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم، ماشاءالله سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا، قضات و کارکنان دادگستری استان و مسئولانی از سپاه، شهرداری، اوقاف، اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و دیگر دستگاه‌های استان حضور داشتند.

۹ تن از شهیدان این حادثه در قم مدفون هستند که مزار سید نورالله طباطبایی‌نژاد، غلامحسین حقانی، محمدحسین صادقی، عبدالوهاب قاسمی، عمادالدین کریم بیژنی نژاد، علی هاشمی سنجانی از نمایندگان و حسن محمدعینی مدیر تدارکات مجلس شورای اسلامی در گلزار شهیدان شیخان و قبور شهیدان عبدالحمید دیالمه و محمد منتظری نیز در حرم حضرت معصومه (س) قرار دارد.

انتهای پیام/.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار