سیدحسن نصرالله در مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی:

ایران ثابت کرد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران از حادثه تلخ شهدای خدمت سربلند و عزتمند خارج شد و الگوی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ایران ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است.
کد خبر: ۶۷۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸ - 27June 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی که در مصلی تهران برگزار شد، در سخنانی اظهارداشت: به مناسبت چهلمین روز حادثه بزرگ و دردناکی که در آن آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهان گرامی و بزرگوار ایشان به شهادت رسیدند از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می‌کنم.

ایران ثابت کرد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است

وی گفت: بار دیگر از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت همبستگی همدردی و تسلیت خود را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع گرانقدر در ایران و خارج ایران و حوزه‌های علمیه و مسئولان محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و به ویژه خانواده‌های گرامی و شریف پدران مادران همسران سران دختران بستگان و دوستان آنها عرض می‌کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: واقعا از همان لحظه نخست که این اتفاق رخ داد و در پیگیری امیدواری دعا و نهایتاً در درد اندوه و همچنین تسلیم شدن در برابر اراده و خواست خداوند بودیم، بدون شک این حادثه بسیار دردناک بزرگ و تاریخی بود.

نصرالله گفت:، اما در نهایت ما و شما اهل ایمان و توکل و تسلیم مشیت و حکمت خداوند هستیم، ما از این حکمت اطلاع نداریم و ممکن است در همین دنیا برای ما آشکار شود و ممکن است آشکار نشود و این هم منوط به حکمت و اراده خداوند است.

وی ادامه داد:، اما قاعده این است که باید آنگونه که همیشه هبری معظم انقلاب تاکید می‌کنند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم ما در سال‌های اخیر با حوادث مشابه بزرگ و خطرناک مواجه شده‌ایم به عنوان نمونه می‌توان به حادثه ترور دو فرمانده عزیز حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اشاره کنیم که حادثه بزرگ خسارتی عظیم و در عین حال تهدید بود.

نصرالله گفت:، اما این تهدید به فرصت تبدیل شد این خون‌ها خیزش قیام و زندگی دوباره‌ای را برای انقلاب مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران و همه جنبش‌های مقاومت در منطقه رقم زد.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: همه اینها به برکت رهبری حکیمانه و مدیریت و مسئولیت پذیری در ایران و منطقه بود. امروز این حادثه نیز نمونه‌ای است که نتیجه یا نتایج آن به رفتار همگی ما بستگی دارد. الحمدالله ملت ایران از طریق حضور مستقیم خود و در ابتدا نحوه برخورد با این حادثه و آرامش عمومی و ثبات در ایران به الگویی برای تمام جهان تبدیل شد.

وی گفت: دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند و از وقوع ناآرامی‌ها در اینجا و آنجا سخن می‌گفتند. با چشمان خود دیدند که ایران با وجود تمام شرایط سختی که به علت این حادثه با آن مواجه بود آرام با ثبات یکپارچه و متحد است.

نصرالله تصریح کرد: همچنین مراسم تشییع میلیونی در شهر‌های مختلف برای شهدا یه خدمت آیت الله سعیدی و شهید امیرعبداللهیان و سایر عزیزانی که با ایشان به شهادت رسیدند، جهان شاهد آن بود. این حضور عظیم حامل پیام قوی برای دوستان و دشمنان بود، دوستانی که نگران بودند هنگامی که این حضور میلیونی را مشاهده کردند به اطمینان و اعتماد رسیدند و دشمنانی که دل خوش کرده بودند فهمیدند که با ملتی آگاه و حاضر مواجه هستند که از بصیرت و وفاداری عالی برخوردار هستند این تشییع بیانگر این وفاداری بزرگ و عظیم بود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: کادر رهبری و مدیریت جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را به صورت معمول ادامه داد و نهاد‌ها و مسئولان جایگزین و انتخاب شدند. در جهان و در هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها نگرانی‌ها و تهدیدات خطرناک در بخش‌های سیاسی اقتصادی روانی منتجر شود، اما الحمدالله به برکت رهبری و مسئولان و ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران از این حادثه سربلند و عزتمند خارج شد و الگوی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ایران ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است.

وی ادامه داد: اینکه چگونه بر سختی‌ها غالب می‌شود؛ پیروز می‌شود و به فعالیت و راه خود ادامه می‌دهد و اکنون همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب آن در حضور بزرگ مردم در مراسم تشییع شهید رئیسی و سایر شهدا تجلی کرد حضوری که در انتخابات ریاست جمهوری نمود پیدا خواهد کرد. ما از خداوند بزرگ مسئلت داریم که این ملت عزیز، مجاهد، مبارز، فداکار، کربلایی و دوستدار و پشتیبان واقعی همه مستضعفان و ستمدیدگان این جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق گرداند و رئیس جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امید‌ها را محقق سازد.

نصرالله افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران و این نظام مقدس فقط مسیر ملت ایران را تعیین نمی‌کند، بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و آینده تحولات و رویداد‌های دیگر جمهوری اسلامی ایران وابسته است. تصور کنید اگر مثلاً مصر وارد کمپ دیوید نمی‌شد و از نزاع برای مسئله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام پیروز نمی‌شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تصور کنید رژیم صهیونیستی به لبنان تجاوز نمی‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی و سپس رهبری معظم انقلاب اسلامی وجود نداشت. نیازی به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان مختصر اکتفا می‌کنم که پس از عرض تسلیت و همدردی دوباره در غم از دست دادن این رهبران عزیز و بزرگ و شهدای گرامی به ملت عزیز ایران می‌گویم که مسیر، حضور و تحمل شما به سرنوشت کل منطقه و همه ملت‌های منطقه بستگی دارد. 

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل طاغوتیان ظالمان غارتگران استعمارگران و سلطه جویان است که سرزمین و منطقه ما را از ظلم، ستم و فساد پر کرده‌اند. ما پس از خداوند به این کشور اسلامی مبارک، رهبری، ملت، مسئولان، مراجع، دانشمندان و حوزه‌های علمیه امیدواری بزرگی داریم و از خداوند متعال مسئلت داریم که همه آنها را حفظ کند. 

نصرالله در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت می‌گویم و با آنها ابراز همدردی می‌کنم آنها به خوبی می‌دانند این شهدا برای ما برادر دوست و نزدیک بودند و ما نیز برای آنها اینگونه بودیم و از خداوند متعال مسالت دارم که آنها را با رسول خدا و اهل بیت ایشان محشور نمایند و درجات عالی را در کنار پیامبران نصیب آنها کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار