همزمان با سراسر کشور؛

رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی آغاز شد

فرایند رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در ۷۷۲ شعبه اخذ رأی و دیگر مناطق استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲ - 28June 2024

رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی آغاز شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) ۸ تیر ۱۴۰۳ با ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رأی دادن در داخل و خارج کشور آغاز شد.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، برخلاف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که رأی‌گیری با ۵ مدرک قابل انجام بود، در این انتخابات تنها شناسنامه و کارت ملی در اخذ رأی قابل پذیرش است.

همه افرادی دارای تابعیت ایرانی با ۱۸ سال تمام یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن، امکان مشارکت در این دوره از انتخابات را دارند بنابراین برای شرکت در این عرصه سیاسی همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی به عنوان الزام برای افراد شرکت‌کننده است.

در خراسان جنوبی نیز انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۷۷۲ شعبه اخذ رأی آغاز شد و ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل برگزاری انتخابات، ساعاتی قبل از شروع رأی‌گیری در شعبه‌ها حاضر شده و صندوق‌های رأی را پلمب کرده‌اند تا آماده جمع‌آوری آرای مردم باشد.

از مجموع شعب اخذ رأی ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار برای اخذ رأی مناطق صعب العبور، بیمارستان‌ها، مناطق کم جمعیت و سایر مناطق مورد نیاز فعال است که۳۵۲ شعب اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه شهری و ۴۲۰ درصد شعب هم در مناطق روستایی مستقر هستند.

۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت قبل از رأی‌گیری فرصت تبلیغات داشتند و براساس آخرین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور با انصراف «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» و «علیرضا زاکانی»، اکنون چهار نامزد به ترتیب حروف الفبا «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» در صحنه رقابت حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار