با صدور پیامی صورت گرفت؛

واکنش کنعانی به اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اظهارات مداخله‌جویانه معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران، گزافه‌گویی و یک مداخله‌جویی آشکار است.
کد خبر: ۶۷۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲ - 28June 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت «اظهارات مداخله‌جویانه معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، گزافه گوئی و یک مداخله جویی آشکار است». 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مداخله‌جویانه مقام آمریکایی درباره انتخابات ایران

کنعانی روز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مقامات آمریکایی از این‌گونه اظهارات بی‌ارزش طَرفی برنخواهند بست و ملت ایران همانند گذشته در این انتخابات نیز با مشارکت مؤثر و پرشور خود پای صندوق‌های رأی، پاسخ این‌گونه اظهارات مداخله‌جویانه را محکم خواهند داد». 

پیش از این، «آبرام پالی» معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود «آمریکا هیچ انتظاری برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه یا تغییر اساسی در ایران ندارد».

کنعانی در ادامه نوشت: «ملت‌های جهان آثار و نتایج دموکراسی آمریکایی را در داخل همین کشور و نیز مناطق مختلف دنیا دیده و طعم تلخ آن را چشیده‌اند. به‌طور نمونه خروجی دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، جنایتکارانی هستند که در اشغالگری، نژادپرستی، جنگ و خونریزی و اقدامات تروریستی، در جهان شهره و سرآمد هستند».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه گفت «اگر سازوکار دموکراسی آمریکایی اجازه می‌داد، قطعا مردم آمریکا حکمرانان بهتری را برای خود انتخاب می‌کردند».
 
وی با بیان اینکه «نحوه برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا که معترض به نسل‌کُشی در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی هستند، خود گواه روشنی از کارنامه آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان است»، نوشت: «دنیا شاهد است که چطور با ضرب و شتم، بازداشت غیرقانونی و اخراج از کار، صحبت از حقوق بشر در آمریکا بدل به شعاری تو خالی شده است». 

کنعانی تاکید کرد «نقش آفرینی اصیل و مستقیم مردم در تعیین سرنوشت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران یک اصل بدیهی بوده و همواره در عمل به اثبات رسیده است». 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان نوشت: «صحت و سلامت برگزاری انتخابات در ایران در رأی‌گیری‌های پیشین نیز اثبات شده است. نظام جمهوری اسلامی ایران و مجریان انتخابات، رأی مردم را امانت و حق‌الناس و پاسداری از آن را واجب می‌دانند که احتمالا درک معنای آن برای ذهنیت تمامیت خواه مقامات آمریکایی سخت است».

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها