مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی:

ارائه کد ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی الزامی است

«امیرآبادی‌زاده» گفت: از آن جایی که شناسنامه‌های جلد قرمز فاقد کد ملی هستند و برای مشارکت در انتخابات افراد باید کد ملی خود را ارائه کنند، نماینده فرمانداران در شعب اخذ رأی شماره‌های همراه و ثابتی را در اختیار دارند که از این طریق می‌توانند با مرکز پاسخگویی ثبت احوال تماس گرفته و کد ملی را دریافت کنند.
کد خبر: ۶۷۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹ - 28June 2024

ارائه کد ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی الزامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «مرتضی امیرآبادی‌زاده» مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری افراد می‌توانند با ارائه یکی از دو مدرک شناسنامه یا کارت ملی رأی خود را به صندوق‌های رأی‌گیری بیندازند.

وی بیان داشت: از آن جایی که شناسنامه‌های جلد قرمز فاقد کد ملی هستند و برای مشارکت در انتخابات افراد باید کد ملی خود را ارائه کنند، نماینده فرمانداران در شعب اخذ رأی شماره‌های همراه و ثابتی را در اختیار دارند که از این طریق می‌توانند با مرکز پاسخگویی ثبت احوال تماس گرفته و کد ملی را دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه شعب ثبتی ثبت احوال نیز از ساعت ۷ صبح امروز جمعه تا انتهای زمان برگزاری انتخابات دایر هستند تا افراد بتوانند با مراجعه حضوری، کد ملی خود را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس دستور دبیر ستاد انتخابات کشور تلفن‌های مخصوصی در هر شهرستان برای پاسخگویی به مردم پیش‌بینی شده است.

امیرآبادی‌زاده تبیین کرد: همکاران ما در اداره‌کل ثبت احوال استان نیز از طریق تلفن‌های ۳۲۴۰۰۰۵۰ تا ۳۲۴۰۰۰۵۴ و همچنین ۳۲۴۰۰۰۶۰ آماده پاسخگویی به مردم در خصوص اخد کد ملی هستند و همچنین دفاتر پشخوان دولت که خدمات هویتی ثبت احوال را ارائه می‌کنند تا پایان زمان رأی دایر هستند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی هم که برای تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز خود اقدام نموده‌اند، می‌توانند با مراجعه به شعب ثبت احوال شهرستان‌ها و در صورتی که این درخواست را به دفاتر پیشخوان ارائه کرده‌اند از این طریق شناسنامه‌های جدید خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها