امام جمعه گرمسار:

مشارکت در انتخابات یک اصل اساسی و مهم است

حجت الاسلام «آرامی» گفت: تقوا در ابعاد مختلف خودش را در جاهای مختلفی نشان می‌دهد که یکی از آنها همین مشارکت و حساسیت در قبال جامعه است و مشارکت در انتخابات یک اصل اساسی و مهم است.
کد خبر: ۶۷۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ - 28June 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «سید علیرضا آرامی» امام جمعه گرمسار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمسار در مصلای این شهرستان ضمن بیان اینکه تعهد یکی از نشانه‌های متقین است، اظهار داشت: متقین بی‌تفاوت به امور مهم جامعه نیستند.

وی با بیان اینکه متقین نسبت به اسلام، دین و شریعت، جامعه و نظام اسلامی و خانواده و آینده بی‌تفاوت نیستند، افزود: کسی که نسبت به آینده کشورش بی‌تفاوت باشد، متقی نیست.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه متقیان اهل تعهد هستند، گفت: امروز رأی دادن در این نظام اسلامی یکی از مهمترین مسائل کشورما و اسلام عزیز ما است.

آرامی با بیان اینکه کسی که رأی ندهد، تعهد ندارد، ابراز کرد: کسی که به اسلام و نظام تعهد ندارد، از متقیان نیست لذا کسی که رأی می‌دهد اهل تعهد و تقوا است.

وی با بیان اینکه تقوا در ابعاد مختلف خودش را در جاهای مختلفی نشان می‌دهد که یکی از آنها همین مشارکت و حساسیت در قبال جامعه است، ابراز کرد: مشارکت در انتخابات یک اصل اساسی و مهم است.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرمایند که تقوا فقط به نماز و قرآن و روزه ختم نمی‌شود، بیان کرد: قرآن به ما توصیه می‌کند که حق مدار باشیم و می‌فرمایند که همدیگر را سفارش کنید که دیگران هم حق مدار باشند.

آرامی افزود: به عبارت ساده‌تر قرآن کریم می‌فرمایند همین که خودت خوب بودی کافی نیست و همین که خودت رأی دادی، کافی نیست و باید سفارش به حق و رأی دادن داشته باشی.

وی با بیان اینکه در این نظام اسلامی و در این نظامی که تنها پرچم دار اسلام ناب در دنیا است، رأی دادن حق است، گفت: آیا تنها نظامی که در برابر استکبارگران با قوت ایستاده نظام اسلامی ایران نیست؟ و لذا آیا حق این نیست که پشتیبان این نظام بود و هم خود رأی داد و هم دیگران را به رأی دادن، توصیه کرد؟ لذا مردم همدیگر را به مشارکت در انتخابات دعوت و توصیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار