امام جمعه رشت:

مردم به فرد مطیع رهبری رای دهند

آیت‌الله «فلاحتی» با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: مردم با تصمیم درست به فرد اصلحی رای دهند که به امور ملت آشنا بوده و دارای اراده و تابع رهبری باشد.
کد خبر: ۶۷۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲ - 28June 2024

مردم به فرد اصلح و مطیع رهبری رای دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی این شهر، ۸ تیر ۱۴۰۳ را یوم‌الله فرخنده خواند و اظهار داشت: امروز، روز تعیین سرنوشت ملت ایران است و مردم ما با حساسیت و دقت و از سر تکلیف در این انتخابات حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که بعد از دو هزار و ۵۰۰ سال پادشاهی در ایران، اکنون ۴۶ سال است که در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم؛ افزود: جمهوری اسلامی ایران قریب به ۴۶ سال است که ملت ایران را از یوغ پادشاهان ظالم و فاجرنجات داده است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه ملت ایران برای حفظ این استقلال و پیروزی تاکنون ۱۴ دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار کرده‌اند؛ ادامه داد: مردم از طریق انتخابات نمایندگان خبرگان و نمایندگان مجلس انتخاب می‌کنند.

امام جمعه رشت از مردم خواست تا فرصت باقیمانده زمان رای‌گیری با اخذ تصمیم درست به فرد اصلحی رای دهند که به امور ملت آشنا بوده و دارای اراده و تابع رهبری باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: امیدواریم مسئولان هر چه سریعتر اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تعیین تکلیف کنند، تا این خانواده‌ها بتوانند با رضایتمندی بیشتری زندگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، به ضرورت توجه به ایجاد رفاه اجتماعی و نشاط خانواده‌ها در عرصه‌های مختلف ازدواج و فرزندآوری به مسئولان تاکید کرد.

وی همچنین خطاب به کاندیدا‌های ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم در گیلان اجرای طرح هادی در روستا‌ها است که اخیرا موجب نارضایتی بسیاری از روستاییان شده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اجرای طرح هادی و برخی از برنامه‌های اداره‌کل منابع طبیعی در روستا‌ها برای مردم قصه پر غصه‌ای شده است؛ ادامه داد: در هر نقطه از استان که می‌رویم در نقاط دور و نزدیک از روستاییان مبنی بر حل مشکل طرح هادی املاکشان نامه دریافت می‌کنیم و این در حالیست که روستایی اجازه ساخت زمین خود را ندارد، اما برخی افراد غیربومی با صرف هزینه کرد بسیار در زمین‌های روستایی ویلا سازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: روستایی نباید از مسئولان، پیرامون اینگونه مسائل برنجد بنابراین خواستار تشکیل جلسه با استاندار گیلان، دادگستری گیلان، منابع طبیعی و محیط زیست برای رسیدگی به حل این مشکل شد.

امام جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن دوازدهم تیرماه سالروز حمله موشکی ناوجنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی، برفراز خلیج فارس در سال ۱۳۶۷، ضمن گرامیداشت شهدای هواپیما افزود: این نمونه‌ای از جنایات امریکا و حقوق بشر امریکایی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی شمارش معکوس برای حمله به لبنان را آغاز کرده است که امیدواریم ان‌شاالله پایان عمر این رژیم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، جو بایدن، بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ را سه جنایتکار بزرگ تاریخ خواند و گفت: اخیرا روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شده که کشور کوچک قبرس نیز به رژیم  صهیونیستی اجازه داده است تا از حریم آب‌های سرزمینی این کشور برای انجام مانور نظامی علیه لبنان استفاده کند.

وی با اشاره به هشدار‌های سیدمقاومت، سیدحسن نصرالله به قبرس ادامه داد: رهبر قدرتمند حزب‌الله لبنان، به قبرس هشدار داد که اگر به اسرائیل در حمله به لبنان کمک کند، به یک هدف تبدیل خواهد شد.

امام جمعه رشت با تاکید بر رعایت حقوق معنوی افراد در جامعه نیز یادآور شد: قدرشناسی یکی از جمله حقوق معنوی افراد جامعه در قبال یکدیگر است و وظیفه ماست که از افراد خدمتگزار در هر پست و جایگاهی تشکر کرده و قدردانی کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار