مروری کوتاه بر زندگینامه شهید حجت الاسلام «محمد حسن طیبی»

حجت‌الاسلام «محمدحسن طیبی» در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۰ در خانواده‌ای مذهبی در روستای روئین اسفراین از توابع خراسان شمالی به دنیا آمد و در ۷ تیر ۱۳۶۰ در محل دفتر حزب جمهوری در تهران به دست مزدوران منافق به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 29June 2024

مروری کوتاه بر زندگینامه شهید حجت الاسلام «محمد حسن طیبی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام «محمدحسن طیبی» در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۰ در خانواده‌ای مذهبی در روستای روئین اسفراین از توابع خراسان شمالی به دنیا آمد، پدرش ملارحمان نام داشت و محمدحسن تعلیم قرآن و مراحل ابتدایی را نزد پدرش فراگرفت.

از جمله ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی شهید طیبی می‌توان رفتار صمیمانه، ساده زیستی، صبر و استقامت، مخلص و بی ریا، پر حوصله، بینش اعتقادی عمیق و سعه صدر را نام برد.

محمدحسن طیبی برای تأمین معاش زندگی به کشاورزی اشتغال داشت. از آنجا که فردی متدین، صادق و مهربان بود، مورد توجه مردم قرار گرفت و مردم با او مأنوس شدند.

وی مبارزاتش را از سال ۱۳۵۶ گسترش داد و ساواک به شدت برنامه‌های او را تحت کنترل گرفت و یک بار هم بطور مسلحانه به او حمله کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با شروع انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی، محمدحسن طیبی به دلیل اعتماد مردم به نمایندگی از طرف مردم اسفراین به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در مدت حضور در سنگر مجلس برای زدودن چهره فقر و توسعه نیافتگی مناطق محروم و بویژه حوزه انتخابیه خود تلاش‌های زیادی را به انجام رساند که می‌توان به پیگیری ساخت سد بیواز، توسعه شبکه تلفن خودکار، برق سراسری، توسعه راه ها و ساخت کارخانجات صنعتی اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدحسن طیبی به همراه شهید بهشتی در ۷ تیر ۱۳۶۰ در محل دفتر حزب جمهوری در تهران به دست مزدوران منافق به شهادت رسید و پیکر پاک ایشان پس از تشییع در تهران، مشهد، شیروان، فاروج و اسفراین در زادگاهش رویین به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار