فرمانده انتظامی استان فارس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

انهدام ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در فارس

سردار «حبیبی» از کشف میزان ۵ تن و ۴۲۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر با تلاش‌های بی وقفه نیرو‌های خدوم پلیس در سطح استان منهدم شد.
کد خبر: ۶۷۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ - 29June 2024

انهدام ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در فارسسردار «رهام بخش حبیبی» فرمانده انتظامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز به تشریح عملکرد این نهاد طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، منزل احشام، قاپ زنی اماکن خصوصی اماکن دولتی و کلاهبرداری توسط مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای در سطح شهر شیراز و استان فارس رسیدگی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که منجر به دست آورد‌های بسیار مهمی شد.

وی افزود: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی و انهدام ۸ باند از سارقان و یک باند ۱۲ نفره کلاهبرداری مشارکتی به عنوان خرید اقلام و محصولات کشاورزی با ۴۵ فقره کلاهبرداری از شهروندان شدند که در این راستا ۳۰ سارق و کلاهبردار و ۸ نفر خریدار اموال مسروقه دستگیر و در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۲۱۰ فقره سرقت و کلاهبرداری (۱۴) فقره سرقت خودرو، ۳۹ فقره سرقت احشام ۸۶ فقره سرقت منزل ۱۰ فقره قاپ زنی، ۱۱ فقره اماکن دولتی ۵ فقره اماکن خصوصی و ۴۵ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ۲۹ نفر از متهمان پرونده‌های سرفت دارای سوابق کیفری متعدد هستند و محدوده فعالیت آنان در سطح استان فارس شهر شیراز و استان یزد بوده است، ادامه داد: ارزش اموال مسروقه مکشوفه حدود ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد شده که در نهایت تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه سخنان خود از کشف میزان ۵ تن و ۴۲۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۴۶۷ نفر در سطح استان در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شدند که از این تعداد ۱۳۵۴ نفر خرده فروش مواد مخدر بودند.

وی با اشاره به اینکه ۲ و ۷۶۴ معتاد متجاهر در اطراف مراکز آموزشی، حرمین مطهر و مناطق آلوده استان جمع آوری شدند، خاطرنشان کرد: معتادان به مرکز ماده ۱۶ و کمپ‌های بازپروری برای گذراندن دوران ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر با تلاش‌های بی وقفه نیرو‌های خدوم پلیس در سطح استان منهدم شد، گفت: در ارتباط با جرائم مواد مخدر، ۲۳۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت در سطح استان توقیف و  تعداد ۸ قبضه سلاح از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر کشف شد.

این فرمانده انتظامی، شیوع کلاهبرداری‌های سایبری و سواستفاده از عدم اطلاع مردم را مورد توجه قرار داد و خاطرانشان کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی ماموران فتای فارس، ۳ نفر به هویت‌های معلوم در خصوص شکایت مردم استان درباره کلاهبرداری سایبری شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی تیمی از افسران پلیس فتا به استان تهران مراجعه و آنها را دستگیر کردند که تاکنون به کلاهبرداری از ۴۰ نفر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس به تشریح اقدامات این فرماندهی در خصوص قاچاق کالا پرداخت و بیان کرد: در سال جاری ۶۹۴ پرونده در راستای مبارزه با کالای قاچاق در پلیس امنیت اقتصادی استان تشکیل شد که در این خصوص ۵۶۲ دستگاه خودرو توقیف و ۷۰۶ متهم نیز پس از دستگیری، تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار حبیبی تصریح کرد: ۳۸۶ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در سطح استان فارس کشف شد که نسبت به مدت مشابه، ۴۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: همه آحاد جامعه قطعا بدانند که پلیس مطابق قانون با مخلان امنیت و آرامش مردم برخورد می‌کند و در این را از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

خبرنگار: حمیدرضا ثابت نسب

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار