مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

معرفی آثار هنری برگزیده استانی جشنواره فانوس در شش بخش

اسکافی گفت: در آخرین روز جلسه هیات داوران آثار منتخب استانی جشنواره فانوس؛ از بین ۱۱۵ اثر در شش بخش و ۲۰ شاخه هنری معرفی شدند.
کد خبر: ۶۷۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ - 30June 2024

معرفی آثار هنری برگزیده استانی جشنواره فانوس در شش بخشبه گزارش خبرنگار فاع‌پرس در خراسان رضوی، داوری مرحله استانی جشنواره ملی فانوس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد برگزار شد.

در این جلسه؛ «مرتضی اسکافی» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تشریح اقدامات انجام گرفته از سوی دبیرخانه استانی جشنواره فانوس اظهار داشت: در آخرین روز جلسه هیات داوران آثار منتخب استان  از بین ۱۱۵ اثر در شش بخش و ۲۰ شاخه هنری معرفی شدند. در بخش فیلم  از بین ۲۴ اثر ارسالی به این بخش؛ داوران، فیلم  داستانی کوتاه «آمبولانس» به کارگردانی «محسن جهانی»، مستند کوتاه «پسران میهن» به کارگردانی «امین فلاح»  و انیمیشین «تا طلوع» به کارگردانی «محیا اصفهانی» در سطح استان در زمره آثار برتر قرار گرفتند.

اسکافی همچنین یادآور شد: در زمینه هنر‌های نمایشی نیز از بین ۴۷ اثر دریافتی، در بخش متن نمایشنامه؛ «خواب نیلی» به نویسندگی «فاطمه بیک‌زاده»، در بخش تئاتر خیابانی؛ اثر نمایشی «پوتین» به کارگردانی «علی نورورزی» و در قسمت تئاتر صحنه‌ای؛ «چه کسی جنگ را آغاز کرد؟» به کارگردانی «یاسر  موسی‌پور» حائز مقام برتر در سطح استانی جشنواره فانوس شدند.

وی در تشریح داوری بخش سرود و موسیقی مرحله استانی جشنواره ملی فانوس گفت: در این قسمت نیز از بین ۱۰ اثر که مورد داوری قرار گرفتند؛ آثاری، چون سرود «زادگاه شیرون» به سرپرستی «حسین انفرادی»، موسیقی با کلام تحت عنوان «عطر شهادت» با صدای «حسین جعفری» و موسیقی بی کلام «سمفونی دفاع مقدس» با هنرمندی «کیوان علایی حسینی» منتخب این دوره شدند.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همچنین تشریح کرد: در بخش هنر‌های تجسمی نیز از بین ۱۱ اثر ارسالی به دبیرخانه استانی جشنواره فانوس؛ در بخش عکس، آثاری مثل «نخل سوخته» به هنرمندی «منیره سادات حسینی» و در بخش طراحی پوستر؛ اثر «هانا» با هنرمندی «بهناز فهمیده اسکندری» برگزیده این دوره شدند.

وی در تکمیل صحبت خود، درباره آثار ارسالی به مرحله استانی جشنواره فانوس در بخش رادیویی، عنوان کرد: در این زمینه؛ از بین هشت اثر دریافتی؛ نمایش رادیویی «قهرمانان راسک»  با هنرمندی «عباس طاهری» و پادکست «برادران غریب» به هنرمندی «سارا اکبری» در رده آثار منتخب خراسان رضوی در جشنواره ملی فانوس قرار گرفتند.

دبیر استانی جشنواره فانوس در پایان صحبت خود درباره آثار دریافتی در بخش دانش‌آموزی یادآور شد: در این قسمت؛ از بین ۱۷ اثر رسیده به هیات داوران؛ سرود دانش‌آموزی «ایران آباد» با هنرمندی «معصومه میرزائی»، فیلم کوتاه «ماهی»  به کارگردانی «زهرا رضوانی» و تئاتر صحنه‌ای «پرواز فرشتگان» به هنرمندی «مینو رمضانی» حائز دریافت رتبه برتر استانی شدند.

در ادامه این جلسه؛ «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با حضور در موسسه آموزش عالی فردوس در روند اجرایی داوری‌های مرحله استانی جشنواره ملی فانوس قرار گرفت و از تلاش داوران این جشنواره قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار